Pedagoģiskie nosacījumi sociālo prasmju izvērtēšanai pirmsskolas izglītības trešā posma bērniem
Author
Majore, Arita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Arita Majore Bakalaura temats: Pedagoģiskie nosacījumi sociālo prasmju izvērtēšanai pirmsskolas izglītības trešā posma bērniem. Mērķis: izzināt pedagoģiskos nosacījumus sociālo prasmju izvērtēšanai pirmsskolas izglītības trešā posma bērniem. Pētījuma uzdevumi: •analizēt pedagoģijas un psiholoģijas teorētiskās atziņas par sociālo prasmju izvērtēšanu; •raksturot pirmsskolas trešā posma vecuma bērnu sociālās prasmes; •organizēt empīrisko pētījumu – novērojumus; analizēt empīriskā pētījuma iegūtos datus; •izstrādāt metodiskos ieteikumus pedagogiem par sociālo prasmju izvērtēšanu pirmssko-las izglītības trešā posma bērniem. Bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek pētītas un analizētas pirmsskolas, pedagoģijas, psiholoģijas un ārzemju zinātnieku atziņas par sociālajām prasmēm, bērnu sociālo prasmju apguvi un to ietekmējošiem faktoriem. Bakalaura darba empīriskajā daļā tiek novērotas bērnu sociālās prasmes pēc izstrādātajiem kritērijiem, sākotnēji un atkārtoti pēc regulāras pedagoģiskās izmēģinājuma darbības. Salīdzināti iegūtie rezultāti. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, pedagoģiskie nosacījumi, izvērtēšana, pirmsskola Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās, kuras kopā sastāda 51 lappuses. Bakalaura darbā ietilps 5 tabulas un 2 pielikumi. Darbā tika izmantoti 36 literatūras avoti. The Author: Arita Majore Bachelor's Theme: Pedagogical conditions for the assessment of social skills in children of the third stage of preschool education. The aim of work: find out the pedagogical conditions for evaluating social skills for children in the third stage of preschool education •analyze the theoretical findings of pedagogy and psychology on the evaluation of social skills; •describe the social skills of children of the third stage of preschool age; •organize empirical research - observations; analyze the data obtained from the empirical study; • to develop methodological recommendations for educators on the evaluation of social skills for children in the third stage of pre-school education. In the theoretical part of the bachelor's thesis, the knowledge of preschool, pedagogy, psychology and foreign scientists about social skills, learning of children's social skills and factors affecting them are studied and analyzed. In the empirical part of the bachelor thesis, children's social skills are observed according to the developed criteria, initially and repeatedly after regular pedagogical trial activity. The obtained results are compared. Keywords: social skills, cooperation, socialization, preschool, teacher, emotions. Bachelor's structure: work consists of two parts - theoretical and empirical parts, which together make up 51 pages. The bachelor's work includes 5 tables and 2 appendices. 36 sources of information were used in the work.