• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lomu rotaļu izmantošana 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanai

Thumbnail
View/Open
299-99033-Vilkausa_Sabine_sv21055.pdf (640.7Kb)
Author
Vilkauša, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Sabīne Vilkauša Darba vadītājs: p. i. lektore, Mg. paed. Alīna Jofe- Bordjakovska Kvalifikācijas darba nosaukums: Lomu rotaļu izmantošana 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanai. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski noskaidrot sadarbības prasmes 4-5 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba teorētiskā daļa: Šī nodaļa balstās uz teorētisko avotu un lite-ratūras analīzi. Šajā nodaļā tika analizēti un pētīti latviešu autoru darbi, kā piemēram, I. Stangaine, D. Dzintere, V. Romenkova, bet arī izmantoti avoti un žurnālu raksti no ārzemju literatūras, lai izpētītu, ko šie autori domā un raksta par bērnu sadarbības sekmēšanu lomu rotaļās 4-5 gadu vecumā, kas ir lomu rotaļas, kāda ir sadarbības prasmju būtība un kāds ir vispārīgais bērnu raksturojums 4-5 gadu vecumā. Kvalifikācijas darba empīriskais pētījums: Šajā pētījumā tika pētīti 17 pirmssko-las izglītības 4-5 gadus veci bērni, to sadarbības prasmes. Pētījuma sākumā, darba autore secināja, ka sadarbības prasmes šiem bērniem ir vidējas. Lai uzlabotu sadarbības prasmes, darba autore, bērniem piedāvāja 5, bērnu vecumam un vecumposma īpatnībām piemērotas, lomu rotaļu veidus- “Stilists”, “Dakteri, ai, kā sāp!”, “Brauciens ar sabiedrisko tramsportu-autobusu”, “Leļļu teātra izrādes apmeklējums”, “Mūsu ģimenes mīluļi”, kuras bērni ar inte-resi un aizrautību izspēlēja. Pētījuma beigās, kurš ilga vienu mēnesi, tika veikta sadarbības prasmju salīdzināšana, apko-pošana un secinājumu izstrādāšana. Balstoties uz to, ka pētījuma beigās apkopotie dati liecināja par to, ka sadarbības prasmes ir uzlabojušās, darba autore secināja, ka tās vecināja lomu rotaļu izmantošana ik-dienā, kas palīdzēja bērniem izprast ne tikai savas vajadzības, bet arī citu vajadzības. Atslēgas vārdi: sadarbība, sadarbības prasmes, lomu rotaļas, sekmēšana. Darbs sastāv no 44 lapaspusēm, 10 tabulām, 4 attēliem un izmantoti 25 literatūras avoti.
 
Author: Sabine Vilkausa Supervisor: p. i. lecturer, Mg. paed. Alina Jofe-Bordjakovska Title of qualification work: The use of role-playing games to promote the coopera-tion skills of 4-5-year-old children. Study objective: To find out theoretically and practically the cooperation skills of 4-5 year old children. Theoretical part of the qualification work: This chapter is based on theoretical sources and literature analysis. This chapter analyzed and studied the works of Latvian aut-hors, such as I. Stangaine, D. Dzintere, V. Romenkova, but also used sources and newspaper articles from foreign literature to explore what these authors think and write about promo-ting children's cooperation in role-play games at the age of 4-5, what is role-play, what is the nature of cooperation skills and what are the general characteristics of children at the age of 4-5. Empirical study of qualification work: In this study, 17 4-5-year-old children of preschool education, were reaserched, their cooperation skills were studied. At the beginning of the study, the author concluded that the cooperation skills of these children are average. In order to improve cooperation skills, the author of the work offered the children 5 types of role-play suitable for children's age and age characteristics - "Stylist", "Doctor, oh, how it hurts", "Travel by public transport-bus", "Visiting a puppet theater show", "Our family pets", which children with interest and passion played out. At the end of the study, which lasted one month, the cooperation skills were compared, summarized and conclusions were drawn. Based on the fact that the data collected at the end of the study showed that coopera-tion skills have improved, the author of the paper concluded that they were promoting the use of role-playing games on a daily basis, which helped children understand not only their own needs, but also the needs of others. Key words: cooperation, cooperation skills, role playing,promotion. The work consists of 44 pages, 10 tables, 4 pictures and 25 literary sources were used.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68977
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV