Saskarsmes prasmju veicināšana rotaļdarbībā pirmsskolas izglītības 1.posmā
Author
Renckulberga-Bulīte, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma “Saskarsmes prasmju veicināšana rotaļdarbībā pirmsskolas izglītības 1.posmā”. Saskarsmes prasmes veicina pozitīva pirmsskolas izglītības iestādes vide, pedagogi, vienaudži. Ar dažādām aktivitātēm un paņēmieniem saskarsmes prasmes var pilnveidot un attīstīt. Pieaugušajiem ar bērnu ir jāsarunājas, jārotaļājas. Emociju attīstīšana bērnā attīsta pārliecības sajūtu, empātiju, komunikāciju ar vienaudžiem. Darbs sastāv no 3 daļām – teorijas par saskarsmes būtību, saskarsmes pētīšanu pirmsskolas izglītības iestādē, saskarsmes prasmju veicināšanas metodes. Autore prakses laikā analizēja bērnu saskarsmes prasmes jaunākajā vecuma grupā, veica pierakstus un izmēģināja metodes prasmju uzlabošanai – lomu rotaļas, skaitāmpanti, grupu darbs. Pētījuma noslēgumā, izmantotās metodes saskarsmes prasmju veicināšanai uzlaboja bērnu komunikāciju grupas vidē ar vienaudžiem un pieaugušajiem. Darba apjoms ir 33 lappuses. The theme of the qualification work “Promoting communication skills in play phase 1 of preprimary education”. Access skills are facilitated by a positive environment of the preprimary educational institution, educators, peers. Interaction skills can be developed and developed through different activities and techniques. Adults have to talk to a child, play. Developing emotions in a child develops a sense of confidence, empathy, communication with peers. The work consists of 3 parts - theory on the nature of contact, study of contact in a preschool educational institution, methods for promoting contact skills. During the practice, the author analysed children's contact skills in the younger age group, made notes and tried methods to improve skills – role plays, numerators, group work. At the conclusion of the study, the methods used to promote contact skills improved child communication groups in an environment with peers and adults. The amount of work is 33 pages.