Praktisko prasmju attīstības sekmēšana 5-6 gadus veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā darbā ar tekstilmateriāliem
Autor
Jefimova, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “Praktisko prasmju attīstības sekmēšana 5-6 gadus veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā darbā ar tekstilmateriāliem”. Kvalifikācijas darba autore: Sanita Jefimova Kvalifikācijas darba vadītāja: Māra Urdziņa – Deruma Pētījuma mērķis: Izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu praktisko prasmju attīstīšanu tehnoloģiju mācību jomā darbā ar tekstilmateriāliem. Pētījuma jautājums: Kā tiek sekmēta praktisko prasmju attīstība 5-6 gadus veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā darbā ar tekstilmateriāliem? Pētījumā izmantotās metodes: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze, vērtēšana, pedagoģiskais novērojums, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, datu apstrāde un analīze. Pirmā daļā analizēts 5-6 gadus vecu bērnu vecumposma īpatnību raksturojums, praktisko prasmju jēdziens un attīstības nosacījumi /attīstības veicināšana, darbs ar tekstilmateriāliem pirmsskolā tehnoloģiju mācību jomas kontekstā, pirmsskolā 3. vecumposmā izmantojamo tekstilmateriālu un tekstiltehniku raksturojums. Otrajā daļā iekļauti darba autores veidoti uzdevumi un kritēriji 5-6 gadus vecu bērnu praktisko prasmju veicināšanai darbā ar tekstilmateriāliem, aprakstīti piedāvātie uzdevumi, analizēti iegūtie rezultāti, veikti secinājumi. Kvalifikācijas darbs izstrādāts uz 42 lapām, ievietoti 10 attēli, 6 tabulas, 1 pielikums un 27 izmantotie literatūras avoti. Atslēgas vardi: praktiskās prasmes, tekstilmateriāli, tekstilmateriālu veidi, tekstiltehnika, pirmsskola. Qualification work is developed on the topic “Development of practical skills for 5 to 6-year-old children in the field of technology working with textile materials. Author of the qualification paper: Sanita Jefimova Qualification supervisor: Māra Urdziņa-Deruma The aim of the research: To study 5- to 6-year-old children progress of practical skills in the field of technology working with textile materials. Research question: How do 5 to 6-year-old children improve their practical skills in the field of technology working with textile materials? Methods used in the research: Analysis of pedagogical and psychological literature, evaluation, pedagogical observation, pedagogical trial, data analysing and processing. The first part: characteristics description of 5- to 6-year-old children, practical skill and its development definition and description, work with textile materials in preschool in the field of technology, the use of textile materials and techniques in the preschools 3rd age stage. The second part: includes the authors made tasks and criteria for developing practical skills in the technology working with textile materials for 5- to 6-year-old children, the tasks are described, an analyse of the data was made as well as the authors conclusion. Qualification paper developed on 42 pages, 10 images, 6 tables, 1 appendence and 27 used literature sources. Key words: Practical skills, textile materials, kinds of textile material, Technique of textile material, preschool