Pozitīvā audzināšana 4 – 5 gadu veciem bērniem ar uzvedības problēmām
Author
Kvašņina, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “Pozitīvā audzināšana 4-5 gadu veciem bērniem ar uzvedības problēmām”. Kvalifikācijas darba autore ir Jeļena Kvašņina. Kvalifikācijas darba mērķis ir analizēt un pētīt pozitīvās audzināšanas izmantošanas ietekmi uz 4-5 gadu veciem bērniem ar uzvedības problēmām. Kvalifikācijas darbā ir divas daļas. Pirmajā – teorētiskajā- tiek pētīta un analizēta zinātniskā literatūra par 4-5 gadu vecu bērnu attīstību īpatnībām, tiek skatīts jēdziens uzvedība un kas ir uzvedības problēmas, kā arī tiek dots raksturojums pozitīvajai audzināšanai un kas ir Multimodālā agrīno intervenču programma “STOP 4-7”. Otrajā daļā ir veikts pētījums Ventspils pirmsskolas izglītības iestādē “X” 4-5 gadu vecu bērnu grupā. Bija veikts grupas pedagoģiskais novērojums pirms un pēc pozitīvās audzināšanas izmantošanas, kā arī trīs grupu pedagogu un viena skolotāja – logopēda, STOP 4-7 trenera intervijas. Pētījuma laikā tika apstiprināta hipotēze, ka 4-5 gadu vecu bērnu uzvedības problēmas mazinās, ja tiek izmantota pozitīvā audzināšana. Kvalifikācijas darbā ietilpst 49 lappuses, 1 attēls, 2 tabulas un 10 pielikumi. Atslēgas vārdi: uzvedība, uzvedības problēmas, pozitīvā audzināšana, STOP 4-7. Qualification thesis "Positive education for 4- 5-year-old children with behavioural problems". Qualification thesis author: Jeļena Kvašņina. The qualification thesis purpose is to analyse and study the impact of using positive parenting on 4-5-year-old children with behavioural problems. The qualification thesis consists of two parts. The first part consists of a theoretical part which researches and analyses scientific literature for 4-5-year-old kids with peculiarities of development. Part consists of the concept of behaviour and what behavioural problems are, and also describes positive parenting and describes Multimodal Early Intervention Program "STOP 4-7". The second part consists of study research that was conducted in the Ventspils preschool educational institution "X" in a group of 4-5-year-old children. Educator observation of the group before and after the use of positive education was conducted. A group of three educators and one teacher - a speech therapist, and STOP 4-7 trainer, were participating in the interviews. During the research time, the hypothesis was confirmed that behavioural problems of children aged 4-5 years decrease if positive parenting is used. Qualification thesis consists of 49 pages, 1 figure, 2 tables and 10 appendices. Keywords: behavior, behavioral problems, positive parenting, STOP 4-7.