5-7 gadīgu bērnu fiziskās aktivitātes veicināšana pirmsskolā
Автор
Pape, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba autors: Anna Pape Kvalifikācijas darba temats: 5-7 gadīgu bērnu fiziskās aktivitātes veicināšana pirmsskolā Darba autore par savu kvalifikācijas darba tematu izvēlējās “ 5-7 gadīgu bērnu fiziskās aktivitātes veicināšanu pirmsskolā”, jo mūsdienās bērni aizraujas ar tehnoloģijām, piemēram, ar datoriem, televizoriem un spēļu konsulam un, tāpēc ar fiziskām aktivitātēm vairs bērni neaizraujas, kā tas bija agrāk. Pirmkārt kvalifikācijas darba temata izvēle balstījās uz novēroto darbā, uz to, cik bērni ir aktīvi pirmsskolas izglītības dienas ritā, vai labprāt iesaistās organizētajās aktivitātēs un uz to, ko paši bērni stāsta par savu ikdienu ārpus pirmsskolas izglītības iestādes. Otrkārt, uz sarunām ar vecākiem par viņu redzējumu, cik fiziski aktīviem būtu jābūt bērniem, kāpēc tas ir nepieciešams un, kā viņuprāt veicināt bērnos vēlmi vairāk iesaistīties un atrasties kustībā. Mērķis: analizēt teorētiskās atziņas un praktiski izzināt, kā veicināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu fizisko aktivitāti pirmsskolā Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām nodaļām un sešām apakšnodaļām, secinājumiem, ieteikumiem un izmantotās literatūras ar 21 vienību, Skaitlis pielikumiem Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt psihologu un pedagogu atziņas par fizisko aktivitāti, tās veicināšanu 5-7 gadīgiem bērniem pirmsskolā 2. Raksturot fiziskās attīstības likumsakarības 3 vecumposma bērniem 3. Pētīt 5-7 gadīgu bērnu fiziskās aktivitātes sekmēšanas iespējas pirmsskolā 4. Izstrādāt ieteikumus skolotājiem bērnu fiziskās aktivitātes veicināšanai. Pētījuma laikā tika gūta atbilde uz pētījuma pieņēmumu , ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem visveiksmīgāk izdevās īstenot bērnu fiziskās aktivitātes veicināšanu 5-7 gadus veciem bērniem. Tika secināts, ka mērķtiecīgi izmantojot šos pedagoģiskos paņēmienus-plakāta izgatavošanu, kopīgi organizētas fiziskās aktivitātes, kopīga dzejoļa izdomāšana un konkurss noieto soļu maratons, palīdz pozitīvi sekmēt bērnu fiziskās aktivitātes veicināšanu. Atslēgas vārdi: fiziskā aktivitāte, fiziskā attīstība, tehnoloģijas. Author of the Qualification work: Anna Pape Subject: Promotion of physical activity of 5-7 year olds in pre-school The author chose “promoting the physical activity of 5 - to 7-year-olds in pre-school” as her subject of qualifying work, as children nowadays get carried away with technology such as computers, televisions and gaming console and so no more children get carried away with physical activity, as they used to. First, the selection of the subject of the qualification work was based on what was observed in the work, how active the children were in the morning of the pre-primary education day, whether they were willing to engage in organised activities and what the children themselves told about their everyday life outside the pre-primary education institution. Second, to conversations with parents about their vision of how physically active children should be, why it is necessary and how they believe to encourage children to be more involved and in the movement. Objective: to analyse theoretical knowledge and to learn practically how to promote the physical activity of older pre-school children in pre-school The Qualification job consists of an introduction, two chapters and six sub-chapters, conclusions, recommendations and used literature with 21 units, number Attachments Study tasks: 1. To analyse the knowledge of psychologists and educators regarding physical activity, promotion thereof for 5-7 year olds in pre-school 2. Characterize physical developmental relationships in 3 aging children 3. Explore ways to promote physical activity in pre-school children aged 5-7 4. Develop recommendations for teachers to promote children's physical activity. The study responded to the study's assumption that pedagogical techniques were the most successful in promoting children's physical activity in 5 - to 7-year-olds. It was concluded that the targeted use of these pedagogical techniques - the production of a poster, co-organised physical activities, the devising of a common poem and the marathon of the steps taken in a competition - helps to contribute positively to the promotion of children's physical activity. Keywords: physical activity, physical development, technologies