• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valodas prasmju sekmēšana 3-4 gadu veciem mazākumtautību bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā

Thumbnail
Öffnen
299-99170-Makova_Kristine_km21084.pdf (774.7Kb)
Autor
Makova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Datum
2024
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore: Kristīne Makova Zinātniskā darba vadītāja: Mg.paed., Ērika Lanka Kvalifikācijas darbs “Valodas prasmju sekmēšana 3-4 gadu veciem mazākumtautību bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā” izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt nosacījumus 3-4 gadus vecu mazākumtautību bērnu veiksmīgai valodas prasmju apguvei pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma ietvaros analizēta bilingvāla bērna valodas attīstības īpatnības, aktualizēta pedagoģiskā procesa organizēšana latviešu valodā mazākumtautību bērniem, kuri agrāk nav saskārušies ar latviešu valodu vai priekšzināšanas ir ļoti vājas. Pētījuma rezultātā formulēta atbilde uz pētniecības jautājumu: “kādi nosacījumi ir jāievēro pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, lai sekmētu valodas prasmju apguvi 3-4 gadus veciem mazākumtautību bērniem?” – ieteicams izmantot pieejas, kas raksturīgas divgadīgiem bērniem, tai skaitā – ļoti vienkāršus literāros tekstus ar plašu ilustratīvo materiālu, multimediju saturu, kas paredz ritmisku skaņu, vārdu atkārtošanu ar izpratni. Individuālā darbā ir izmantojamas pirkstu rotaļas un didaktiskās spēles ar attēliem vārdu krājuma paplašināšanai. Tikai kompleksa metodisko paņēmienu izmantošana ļauj sasniegt vēlamos rezultātus un ievērojami paaugstināt bērnu spēju uztvert un saprast teikto latviešu valodā. Kvalifikācijas darba apjoms: 32 lpp., 4 attēli, 5 tabulas, izmantoti 32 literatūras avoti, pievienoti 5 pielikumi Atslēgas vārdi: valodas attīstība, mazākumtautību bērni, bilingvisms, pirmsskolas pedagoģiskais process, komunikatīvā pieeja.
 
Author of qualification work: Kristine Makova Scientific supervisor: Mg. paed. Erika Lanka The qualification thesis "Promoting language skills for 3-4 year old minority children in the preschool pedagogical process" was developed with the aim of theoretically and empirically studying the conditions for the successful acquisition of language skills by 3-4-year-old minority children in the preschool pedagogical process. Within the scope of the study, the peculiarities of the language development of a bilingual child were analysed, the organization of the pedagogical process in Latvian was updated for minority children who have not encountered the Latvian language before or whose previous knowledge is very weak. As a result of the research, an answer to the research question was formulated: "what conditions must be met in the preschool pedagogical process in order to promote the acquisition of language skills for 3-4-year-old minority children?" - it is recommended to use approaches that are typical for two-year-old children, including - very simple literary texts with a wide range of illustrative materials, multimedia content that provides rhythmic sound, repetition of words with understanding. In individual work, finger games and didactic games with pictures are used to expand vocabulary. Only the use of complex methodological techniques makes it possible to achieve the desired results and significantly increase the children's ability to perceive and understand what is said in Latvian. Scope of qualification work: 32 pages, 4 pictures, 5 tables, 32 literature sources used, 5 attachments added. Keywords: language development, minority children, bilingualism, preschool pedagogical process, communicative approach.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69038
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV