Jaunākā pirmsskolas vecuma bērna pareiza satvēriena sekmēšana vizuālajā mākslā
Author
Kurmēna, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba: ”Jaunākā pirmsskolas vecuma bērna pareiza satvēriena sekmēšana vizuālajā mākslā”. Darba autore: Līga Kurmēna Darbu vadītāja: Dr. paed., Antra Randoha Darba mērķis: Teorētiski noskaidrot un praktiski analizēt kā vizuālajā mākslā jaunākā pirmsskolas vecuma bērni var sekmēt pareizu satvērienu. Pirmā nodaļa, kurā tiek analizēta zinātniskā literatūra par sīko pirkstu muskulatūru un tās attīstības iespējām. Kādas ir sīkās pirkstu muskulatūras attīstības īpatnības šajā vecumā. Tika analizētas un izmantotas 16 literatūras avoti. Empīriskajā daļā tika izstrādāti seši kritēriji. Pētnieciskā metode bija novērojums grupā ar jaunākā pirmsskolas vecuma bērna. Tika izstrādāti vērtēšanas kritēriji un rādītāji, kas tika lietoti vizuālās mākslas nodarbībās. Bērnu satvēriens tika vērtēts un piefiksēts pētījuma sākumā, vidū un pētījuma beigās. Pareiza satvēriena attīstība tika attēlots diagrammās. Atslēgas vārdi: sīkā motorika, dūru satvēriens , visu pirkstu satvēriens, trīs pirkstu satvēriens, roku koordinācija, sīko muskuļu attīstība. Kvalifikācijas darba apjoms: 28 lpp., ietver 4 attēlus, 3 tabulas, 3 diagrammas, 4 pielikumus, izmantoti 16 literatūras avoti. Qualification work:” Promotion of proper grip for visual arts in youngest age preschool children”. Author: Līga Kurmēna Head of works: Dr. paed., Antra Randoha Goal: To theoretically find out and practically analyze how children of younger preschool age can promote a correct grip in visual arts. The first chapter analyzes scientific literature on the musculature of the little fingers and its development possibilities. What are the peculiarities of the development of the small muscles of the fingers at this age. 16 literature sources were analyzed and used. Six criteria were developed in the empirical part. The research method was observation in a group with the youngest preschool children. Evaluation criteria and indicators were developed, which were used in visual arts classes. Children's grip was assessed and recorded at the beginning, during and end of the study. The development of a proper grip was charted. Key words: fine motor skills, fist grip, all finger grip, three finger grip, hand coordination, small muscle development. Scope of qualification work: 28p., incl. 4 pictures, 3 tables, 3 diagrams, 4 annexes, 16 literature sources were used.