Emocionālā stāvokļa kontrole futbola treniņprocesā 9-10 gadus veciem bērniem
Автор
Stumbiņš, Raivis
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Koļesovs, Aleksandrs
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma : Emocionālā stāvokļa kontrole futbola treniņprocesā 9- 10 gadus veciem bērniem. Darba autors : Raivis Stumbiņš Darba mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pētīt 9- 10 gadīgu bērnu emocionālā stāvokļa kontroli futbola treniņprocesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā aplūkota un analizēta tādu autoru literatūra I. Villido, S. Turanskis, D. Millere, J. Gipenreitere, K. Dveka, H. Montgomerija u.c., pētīti kas ir emocionālais stāvoklis, to jēdzieni, analizēts 9- 10 gadīgu bērnu emocionālais un psiholoģiskais raksturojums, noteikti veidi, iespējas emocionālā stāvokļa kontrolēšanai, kuras var izmantot treniņprocesā. Darba empīriskajā daļā tiek novērtēts un analizēts bērnu emocionālais stāvoklis pētījuma sākumā un beigās treniņprocesa laikā. Pamatojoties uz rezultātu analīzi tika izvēlēti un pielāgoti vingrinājumi emociju paušanai, to kontrolēšanai, noteikumu ievērošanai, sava un citu snieguma novērtēšanai. Bērni sāka vairāk piedomāt pie tā, kā viņi pauž savas emocijas, lai neaizskartu otru bērnu, atbalstīt viens otru pēc veiksmīgām un neveiksmīgām darbībām, savas sliktās emocijas novirzīt pareizā gultnē, lai no tām iegūtu arī kaut ko pozitīvu. Kvalifikācijas darba apjoms: 37 lpp., darbā iekļautas 3 tabulas un 5 attēli. Darbam pievienoti 2 pielikumi un izmantoti 22 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: emocijas, emocionālais stāvoklis, treniņprocess, bērni, kontrolēšana, futbols Qualification work theme: Control of emotional state during football training for 9-10 year old children. The author: Raivis Stumbiņš Purpose of work: to theoretically learn and practically study the control of the emotional state of 9-10-year-old children during football training. The work consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part of the work examines and analyzes the literature of such authors I. Villido, S. Turanskis, D. Millere, K. Dveka, H, Montgomerija and others, the types of emotions, the emotional state, their concepts were studied, the emotional and psychological characteristics of 9-10-year-old children were analyzed, and the ways and techniques of controlling the emotional state in the training process were determined. The empirical part of the work evaluates and analyzes the emotional state of children at the beginning and end of the study during the training process. Based on the analysis of the results, exercises were selected and adjusted for expressing emotions, controlling them, following the rules, and evaluating one's own and others' performance. Children began to think more about how they express their emotions so as not to offend the other child, support each other after successful and unsuccessful actions, direct their bad emotions in the right direction in order to gain something positive from them. Scope of qualification work: 37 pages, the work includes 3 tables and 5 images. 2 appendices are added to the work and 22 literature sources are used. Keywords: emotions, emotional state, training process, children, control, football