Skolēnu sadarbības prasmju attīstīšana Angļu valodas stundās 5. klasē
Автор
Bukovska, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors: Inga Bukovska Darba tēma ir skolēnu sadarbības prasmju attīstīšana angļu valodas stundās 5.klasē. Pētījuma mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt 5. klašu skolēnu sadarbības prasmju attīstīšanas iespējas angļu valodas mācību stundās. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba teorētiskās daļas pirmajā un otrajā nodaļā tiek analizēti dažādu autoru zinātniskie literatūras avoti un tiek noskaidrota sadarbības prasmju būtība, definējums, tās attīstīšanas iespējas angļu valodas stundās un pašas angļu valodas stundas raksturojums. Otrajā teorētiskās daļas nodaļā tiek raksturotas 5. klases skolēnu vecumposma īpatnības. Darba empīriskajā daļā aprakstīti skolotāju anketēšanas rezultāti un skolēnu mācību procesa novērošana, apskatīti skolēniem piedāvātie mācību uzdevumi sadarbības prasmju attīstīšanai un veikta iegūto rezultātu apkopošana un analīze. Pētījumā piedalījās 17 skolotāji, 13 skolēni. Apkopojot un analizējot iegūtos vērošanas rezultātus pētījuma sākumā un beigās, tika secināts, ka rezultāti ir nedaudz uzlabojušies pētījumā izvirzītais mērķis tika sasniegts daļēji. Darba apjoms: 46 lapas, 7 attēli, 4 tabulas, 3 pielikumi, 34 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: sadarbības prasmes, angļu valodas stunda, sākumskola, grupu, pāru darbs Author of the paper: Inga Bukovska The topic of the paper is the development of cooperation skills in Grade 5 English class. The aim of the paper is to theoretically explore and practically test the possibilities of developing cooperation skills of 5th grade students in English class. The paper consists of two parts – theoretical and empirical. In the first and second chapters of the theoretical part in the paper, the scientific literature sources of various authors are analysed and the nature of cooperation skills, their definition, and possible ways of their development in English lessons and characteristics of an English lesson are clarified. In the second chapter of the theoretical part, the age peculiarities of Grade 5 students are described. In the empirical part of the paper, the results of the teacher questionnaire and observation of the students learning process are presented, the tasks offered to students for the development of cooperation skills are reviewed, and all of the results are collected and analysed. The sample of the research were 17 teachers and 13 students. Summarising and analysing the results obtained at the beginning and at the end of the study, it was concluded that the results have slightly improved and that the objective of the study was partially achieved. Scope of work: 46 pages, 7 pictures, 4 tables, 3 attachments, 34 literature sources. Keywords: cooperation skills, English class, primary school, group, pair work