3-4 gadīgu bērnu runas prasmes latviešu valodā pilnveidošana pirmsskolā
Autor
Maļinovska, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: 3-4 gadīgu bērnu runas prasmes latviešu valodā pilnveidošana pirmsskolā. Darba autors: Kristīne Maļinovska Darba mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt 3-4 gadīgu bērnu runas prasmes latviešu valodā pilnveidošanas iespējas pirmsskolā. Pētījuma uzdevumi: 1.Raksturot 3-4 gadīgu bērnu runas prasmi un izaicinājumus tās pilnveidei pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. 2.Raksturot runas prasmes mācību saturu un metodiku darbā ar 3-4 gadīgiem bērniem, iz-strādāt runāt prasmes vērtēšanas kritērijus. 3.Veikt empīrisko pētījumu - pētīt 3-4 gadīgu bērnu runas prasmes latviešu valodā piln-veides iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. 4.Vērtēt un analizēt empīriskā pētījumā par 3-4 gadīgu bērnu runas prasmes latviešu valo-dā pilnveidošanu pirmsskolā iegūtos rezultātus un izstrādāt ieteikumus skolotājiem. Atslēgas vārdi: pirmsskola, latviešu valoda, runas prasme, attīstība, kritēriji. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskā daļa un empīriskā daļa. Darba teorētiskajā daļā tika raksturota un analizēta teorētiskā un zinātniskā literatūra par 3-4 gadīgu bērnu runāt prasmi, tās pilnveides iespējām, metodēm, vērtēšanas kritērijiem. Darba empīriskajā pētījumā tika veikts pedagoģiskais vērojums, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kur tika pārbaudītas teorētiskajā daļā analizētās metodes, to ietekme uz 3-4 gadīgu bērnu runāt prasmes attīstību pirmsskolā. Darba apjoms: 73 lpp., 6 tabulas, 44 attēli, 34 literatūras avoti. The topic of the work: Improvement of speech skills in latvian for 3-4 year old children in preschool Author of the work: Kristine Malinovska The purpose of the work: To theoretically and empirically research speech skill improvement opportunities for 3-4 year old kids in preschool. Tasks in the research: 1.To characterize the speech skills and it's challenges of 3-4 year old kids for improve-ments in pedagogical process in preschool. 2.To describe the teaching content and methodology of speech skills in work with 3-4 year old kids, while developing criteria for evaluating the ability to speach skills. 3.To perform empirical research - to carry out 3-4 year old kids latvian language speech skill improvement possibility in the pedagogical process in preschool. 4.To evaluate and analyze obtained results in the empirical research and provide recom-mendations for teachers. The work consists of two parts: theoretical part and empirical part. In the theoretical part scientific and theoretical literature was characterized and analyzed about 3-4 year old kids speech skills, its improvement possibility, methods, evaluation criteria. In the empirical research of the work a pedagogical observation, and pedagogical action was tested in analyzed methods of the theoretical part as well as their affect on 3-4 year old chil-dren`s speech skill development in preschool. Keywords: preschool, latvian language, speach skills, development, criteria. Work volume: 73 pages, 6 tables, 44 images, 34 literature sources.