• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmsskolas izglītības iestādes vadības darbības programma pedagogu sadarbības prasmju veicināšanai mācību procesa īstenošanā

Thumbnail
View/Open
299-99346-Kirejeva_Aiga_ak21010.pdf (4.108Mb)
Author
Kirejeva, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba temats: Pirmsskolas izglītības iestādes vadības darbības programma pedagogu sadarbības prasmju veicināšanai mācību procesa īstenošanā Bakalaura darba autore: Aiga Kirejeva Bakalaura darba vadītāja: Dr.sc.admin. Gunta Kraģe Mērķis: izpētīt vadības komandas darbību pedagogu sadarbības veicināšanai, mācību procesa īstenošanai. Darba 1. nodaļā tiek aprakstīta izglītības iestādes vadības komanda. Darba autore pievērš uzmanību normatīvajiem aktiem, vadības komandas darba pienākumiem, sadarbības veicināšanas pasākumiem un to nozīmei. 2. nodaļā tiek skaidrota sadarbības definīcija. Analizēti dažādu autoru sadarbības raksturojumi. Vērsta uzmanība sadarbības iespējām pirmsskolu izglītības iestādēs. Skatīts sadarbības nozīmīgums mācību procesa nodrošināšanai un uzlabošanai. 3. nodaļā tiek atspoguļots pētījums, kura ietvaros veikta pedagoģiskā procesa novērojuma analīze dažādās vecumposmu grupās. Balstoties uz teorētiskajām atziņām, datu analīzi un pētījuma rezultātiem, tika izstrādāta darbību programma, par kuru viedokli pauž neatkarīgais eksperts pirmsskolas jomā. Pētījuma veikšanas laikā tika konstatēti mainīgie apstākļi, kas ietekmē pedagogu atbildes, tomēr tiek noskaidrotas pētāmā jautājuma atbildes, kas skaidro, kādām ir jābūt pirmsskolas izglītības iestādes vadības darbībām, lai veicinātu pedagogu sadarbības prasmes. Bakalaura darbs sastāv no 56 lappusēm, tajā ietilpst 1 tabula, 33 attēls un 25 pielikumi. Izmantoti 52 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskola, sadarbība, darba vide, zināšanu pārnese.
 
Title of the Bachelor's Thesis: Pre-school Educational Institution Management Program for Enhancing Teachers' Cooperation Skills in the Learning Process Implementation Author: Aiga Kirejeva Bachelor Supervisor: Dr.sc.admin. Gunta Kraģe Purpose: To investigate the management team's role in fostering collaboration among educators and facilitating the learning process implementation. Chapter 1 outlines the management team's structure within the educational institution. The author highlights regulatory enactments, the team's responsibilities, measures to promote collaboration, and their significance. Chapter 2 delves into the definition of cooperation, analyzing characteristics described by various authors. Special attention is given to cooperation opportunities within preschool educational institutions, emphasizing its importance in ensuring and enhancing the learning process. Chapter 3 presents a study involving observational analysis of the pedagogical process across different age groups. Drawing on theoretical foundations, data analysis, and research results, an activity program is developed. An independent expert in the preschool field evaluates the program. The research identifies changing conditions influencing educators' responses. Nevertheless, the research question is addressed, providing insights into the actions management in preschool educational institutions should take to enhance educators' cooperation skills. The bachelor thesis comprises 56 pages, featuring 1 table, 33 figures, and 25 appendices. A total of 52 information sources were consulted. Key words: preschool, cooperation, work environment, knowledge transfer.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69070
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV