Mācību tēmas „Kā rotā kokmateriāla izstrādājumus?” apguve dizainā un tehnoloģijās 7. klasē
Author
Leitlande, Anitra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir popularizēt kokamatniecību, izpētīt koka rotāšanas apguves priekšnosacījumus vispārējās izglītības pamatskolā dizaina un tehnoloģijas stundās. Izstrādāt koka rotāšanas apguves modeli 7. klasē, piedāvājot, apgūt vairākus kokmateriāla rotāšanas veidus, popularizēt tautas tradīcija, amata prasmes un kultūrvēsturisko mantojumu un izstrādāto modeli aprobēt skolā. Bakalaura darbs sastāv no trīs nodaļām. Darba pirmajā nodaļā autore aplūko un analizē teorētisko literatūru, normatīvos aktus, apskata un analizē dizaina domāšanu un dizaina posmu pielietojumu mācību darbā, izveido sasniedzamos rezultātus kokmateriāla rotāšanas tēmai. Otrajā nodaļā autore izveido mācību tēmas aprakstu, izveido tematisko plānu, apskata koka nozīmi mūsu tautas vēsturē, kokamatniecību un populārākos koka rotāšanas veidus senāk un mūsdienās. Izveido mācību tēmas vērtēšanas kritērijus. Trešajā nodaļā aprakstīta mācību tēmas aprobācija skolā, darba process, darba rezultāti un rezultātu analīze. Mācību saturs tika izstrādāts, lai skolēniem sniegtu plašāku ieskatu par kokmateriāla rotāšanas veidiem, par plašajām iespējām kokamatniecībā un lai sekmētu skolēnu izpratni par tautas mantojumu un tradīcijām. Mācību tēmā uzsvars tiek likts uz jaunu prasmju apguvi un pielietojumu. The aim of the Bachelor's Thesis is to popularize woodcraft, to study the prerequisites for learning wood decoration in design and technology lessons in in the elementary school of general education. To develop a learning model for wood decoration in the Grade 7, offering to learn several types of wood decoration, to popularize the folk tradition, craft skills and cultural and historical heritage, and to approve the developed model in the school. The Bachelor’s Thesis consists of three chapters. In the first chapter of the Bachelor’s Thesis, the author examines and analyses theoretical literature, regulations, design thinking and the application of design stages in educational work, creates achievable results for the theme of wood decoration. In the second chapter, the author creates a description of the learning topic, creates a thematic plan, examines the importance of wood in the history of our nation, woodcraft and the most popular ways of decorating wood in the past and today. Creates the evaluation criteria of the learning topic. The third chapter describes the approbation of the learning topic at the school, the work process, the results of the work and the analysis of the results. The learning content was designed to give students a broader insight into the ways of decorating wood, the wide range of opportunities in woodworking, and to promote students' understanding of folk heritage and traditions. The learning topic focuses on the acquisition and application of new skills.