• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Šaderu izstrāde iespaidīgiem lietus efektiem spēlēs

Thumbnail
View/Open
302-106037-Maksimcuks_Vladislavs_vm22037.pdf (8.789Mb)
Author
Maksimčuks, Vladislavs
Co-author
Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Advisor
Aparin, Sergei
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Lietus efekti spēlēs ir būtiska vizuālās pieredzes sastāvdaļa, kas veicina spēles atmosfēras radīšanu un spēlētāja iesaisti. Šī kvalifikācijas darba ietvaros izstrādāti inovatīvi un mūsdienīgi risinājumi lietus vizualizācijai, izmantojot Cg programmēšanas valodu un Unity Shader Graph rīku. Projekts ietver vairākus elementus, tostarp Post Effect risinājumu, kas nodrošina reālistisku un imersīvu lietus pieredzi, un Particle System, kas simulē pilienu kustību un to mijiedarbību ar vidi. Papildus tika izveidots šeideris un materiāls mitru virsmu imitācijai, kas rada realistisku ūdens atspīduma un mitruma efektu. Visi šie risinājumi ir pielāgoti, optimizēti un integrēti spēļu vidē kā atkārtoti izmantojami elementi, kas palīdz izstrādātājiem radīt unikālu vizuālo noformējumu un uzlabot spēles atmosfēru. Izstrādātie efekti ir testēti dažādās grafikas konfigurācijās, lai nodrošinātu to kvalitāti un darbspēju.
 
Developing Shaders for Immersive Rain Effects in Games. Rain effects in games are a crucial component of the visual experience, enhancing the atmosphere and player immersion. This qualification project introduces innovative and modern solutions for visualizing rain using the CG programming language and Unity Shader Graph. The project includes several elements, such as a Post Effect system that ensures realistic and immersive rain visuals, and a particle system simulating raindrop movement and interaction with the environment. Additionally, a shader and material for wet surface simulation were developed, creating authentic water reflection and moisture effects on various game surfaces. These solutions have been customized, optimized, and integrated into game environments as reusable components, enabling developers to create unique visual designs and enrich the game atmosphere. The developed effects have been tested across different graphical configurations to ensure their quality and performance.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69151
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV