Pašvaldību komunikācija ar iedzīvotājiem par līdzdalības iespējām
Autor
Nikaļuka, Viviāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stučka, Malvīne
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba Pašvaldību komunikācija ar iedzīvotājiem par līdzdalības iespējām mērķis ir analizēt un novērtēt astoņu pašvaldību – Tukuma, Preiļu, Augšdaugavas, Bauskas, Smiltenes, Talsu, Saulkrastu un Jēkabpils komunikāciju ar iedzīvotājiem sociālajos tīklos par līdzdalības iespējām. Darba uzdevumi ir izpētīt teorētisko literatūru par pašvaldībām, politisko un sabiedrības līdzdalību, sabiedrisko attiecību modeļiem, sabiedrības līdzdalības kāpnēm un teorētisko pamatojumu par sociālo tīklu nozīmi pašvaldības komunikācijā, analizēt izvēlēto astoņu pašvaldību komunikāciju ar iedzīvotājiem sociālajos tīklos Instagram un Facebook, veikt intervijas ar pašvaldību sabiedrisko lietu speciālistiem, lai uzzinātu par to veikto komunikāciju ar iedzīvotājiem, veikt pašvaldību sociālo tīklu Instagram un Facebook kontentanalīzi, apkopot iegūto informāciju, analizēt to un veikt secinājumus. Kā darba teorētiskais pamatojums tiek izmantots Šerijas Arnšteinas (Sherry R. Arnstein) sabiedrības līdzdalības kāpnes un Džeimsa Gruninga (James E. Gruning) un Toda Hanta (Todd Hunt) sabiedrisko attiecību modeļi. The aim of the bachelor thesis Municipalities communication with citizens on opportunities for participation is to analyse and evaluate the communication of eight municipalities - Tukums, Preiļi, Augšdaugava, Bauska, Smiltene, Talsi, Saulkrasti and Jēkabpils - with citizens in social networks about participation opportunities. The tasks of the thesis are to study the theoretical literature on municipalities, political and public participation, public relations models, ladders of public participation and theoretical background on the role of social networks in municipal communication, to analyse the selected eight municipalities' communication with citizens on social networks Instagram and Facebook, to conduct interviews with municipalities' public affairs specialists to find out about their communication with citizens, to conduct content analysis of municipalities' social networks Instagram and Facebook, to collect, analyse and draw conclusion form the obtained information. The theoretical basis of the work is Sherry R. Arnstein's ladder of citizen participation ladder and the public relations models of James E. Gruning and Todd Hunt.