• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Iniciatīvas "Sievietei paveicās" komunikācija sociālajā tīklā "Instagram": 2021.-2024. gada analīze

Thumbnail
View/Open
303-103649-Gudberga_Sabine_sg19049.pdf (1.647Mb)
Author
Gudberga, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba "Iniciatīvas "Sievietei paveicās" komunikācija sociālajā tīklā "Instagram": 2021.-2024. gada analīze" mērķis ir izpētīt kāda ir biedrības komunikācija sociālajā tīklā “Instagram” laika periodā no 2021. gada 13. maija – 2024. gada 4. aprīlim un vai “Instagram” saturs apmierina auditorijas vajadzības. Darba teorētisko daļu veido organizāciju teorija, mediju lietojuma un apmierinājuma teorija, tiek skaidrots sociālo mediju un “grassroots” aktīvisma jēdzieni. Metodoloģiskajā daļā aprakstīta aptauja, daļēji strukturēta intervija un kontentanalīze kā izmantotās pētnieciskās metodes empīriskajā daļā. Pētījumā secināts, ka, veidojot saturu, komunikācijas mērķi tiek sasniegti un auditorija uztver “Sievietei paveicās” sociālā tīkla “Instagram” profila vēstījumu un vērtē to pozitīvi. Atslēgvārdi: sociālie mediji, organizācija, auditorija, grassroots aktīvisms, Instagram
 
The aim of the bachelor thesis "Communication analysis of the initiative "Sievietei paveicās" on social network "Instagram" (2021-2024)" is to analyze the communication of the organisation on the social network "Instagram" in the period from 13 May 2021 to 4 April 2024 and whether the content of "Instagram" meets the needs of the audience. The theoretical part of the thesis consists of organisation theory, media use and gratification theory, the concepts of social media and grassroots activism are explained. The methodological part describes a survey, a semi-structured interview and a content analysis as the research methods used in the empirical part. The study concludes that the content achieves the communication goals. The audience perceives the message and has a positive view of "Sievietei paveicās" on social network “Instagram”. Keywords: social media, organisation, audience, grassroots activism, Instagram
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69208
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV