Gramatiskā modalitāte videospēļu recenzijās.
Author
Akišenko, Maksims
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kuzmina, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Videospēles jau vairākus gadu desmitus ir kļuvušas par pasaules kultūras un mediju sastāvdaļu, taču daži valodas aspekti videospēlēm veltītajos tekstos nav pietiekami analizēti. Pētījuma mērķis ir analizēt gramatisko modalitāti, īpaši centrālos modālos darbības vārdus un pusmodālos darbības vārdus videospēļu recenzijās. Teorētiskā daļa ir balstīta uz attiecīgajiem modalitātes avotiem, un empīriskajai daļai izvēlētās metodes ir deskriptīvā statistika un diskursa analīze. Rezultāti parādīja, ka visbiežāk lietotais centrālais modālais darbības vārds ir can un tiek lietots iespēju un spēju apzīmēšanai, savukārt, visbiežāk lietotais pusmodālais darbības vārds ir have to, kas tiek lietots negatīvā formā, lai apzīmētu iespēju. Epistemiskā modalitāte ir visizplatītākais modalitātes veids recenzijās, jo tās ir balstītas uz recenzenta zināšanām. Video games have been a part of the world culture and media for several decades, but certain language aspects have not been researched properly in the texts devoted to video games. The purpose of the thesis is to analyse grammatical modality, in particular the central modal verbs and semi-modal verbs in video game reviews. The theoretical part is based on the relevant sources about modality, and the methods selected for the empirical part are descriptive statistics and discourse analysis. The results have demonstrated that most frequently used central modal verb is can that is used to denote possibility and ability, while most frequently used semi-modal verb is have to that is used in the negative form to mark possibility. Epistemic modality is the most common type of modality in the reviews since they are based on the knowledge of the reviewer.