Hiperbola reklāmā
Author
Dunce, Everita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Lokmane, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Līdz šim veiktajos pētījumos par reklāmas valodu hiperbolas minētas kā viens no biežāk lietotajiem mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem, taču tās nav pētītas no leksiskā un gramatiskā aspekta. Bakalaura darba “Hiperbola reklāmā” mērķis ir izpētīt, ar kādiem leksiskiem un gramatiskiem līdzekļiem reklāmas tekstos tiek izteiktas hiperbolas. Lai sasniegtu mērķi, tika atlasīti plašsaziņas līdzekļos publicētie reklāmas teksti, kas tika grupēti pēc noteiktām leksiskām un gramatiskām pazīmēm. Piemēru analīzei ir izmantota deskriptīvā metode, aprakstot leksēmu semantiku un formveidošanas paņēmienus. Tika secināts, ka reklāmās lietotās hiperbolas ir iespējams klasificēt 4 leksiskajās un 3 gramatiskajās grupās, bet vispārāko pakāpi var izteikt gan ar leksiskiem, gan gramatiskiem paņēmieniem. Šajā pētījuma laukā pastāv turpmākas pētniecības iespējas. Hyperbole has been mentioned as one of the most commonly used means of artistic expression in research on language of advertising so far, but has not been studied from a lexical and grammatical point. The aim of the Bachelor’s thesis is to analyse the lexical and grammatical means by which hyperboles are expressed in advertisments. In order to achieve the goal, advertisments published in the social media and television were selected and grouped according to certain lexical and grammatical features. Descriptive method was used to analyse the examples by studying the semantics and inflections of lexems. It was concluded that hyperboles used in advertisments could be classified into 4 lexical and 3 grammatical groups, but superlative can be expressed with both lexical and grammatical means. Further research opportunities exist in this field.