Formātīvā vērtēšana matemātikas vidusskolas kursa tematā “Kopas, kombinatorika”
Author
Dubkeviča, Gerda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā tiek pētīta efektīvā formatīvā vērtēšana un formatīvu vērtējumu pieeja Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzijā, lai saprastu to pozitīvo vai negatīvo ietekmi uz skolēnu mācīšanos un prasmju apgūšanu. Pētījums balstīts uz autores pedagoģiskiem novērojumiem, skolēnu anketēšanu un korelācijas koeficientu analīze starp formatīviem vērtējumiem un summatīvā darba atsevišķiem uzdevumiem. Pētāma grupa sastāv no 90 10.klašu skolēniem, kas apgūst optimālā līmeņa vai integrēta kursa matemātiku. Galvenais secinājums, ka formatīvas vērtēšanas efektivitāte samazinās, formatīvu vērtējumu dēļ, kas rada skolēniem trauksmi. Darbs sastāv no 35 lpp, tas iekļauj 4 tabulas un 4 attēlus. Darbā izmantoti 42 literatūras avoti un pievienoti 12 pielikumi. In the diploma thesis, formative assesment and approacf of putting formative grades in Riga State Classical Gymnasium is analyzed, in order to understand their positive or negative impact on students' learning. Research is based on the author's pedagogical observations, student` questionnaires and analysis of correlation coefficients between formative assessments grades and individual tasks of summative work. The studied group consists of 90 10th grade students who are learning optimal level or integrated course mathematics. The main conclusion states that the effectiveness of formative assessment decrease, due to formative grades, which cause students' anxiety. The work consists of 35 pages, it includes 4 tables and 4 images. The work uses 42 sources of literature and adds 12 appendices.