Pašvadītas mācīšanās sekmēšana 4 - 5 gadu veciem bērniem āra nodarbībās.
Author
Ulmane, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba mērķis – teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt kā veiksmīgi sekmēt pašvadītu mācīšanos āra nodarbībās. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas, kurā tiek analizētas dažādu autoru atziņas, veikta novērošana un vērtēšana, praktiski tika organizētas izmēģinājumdarbības pašvadītas mācīšanās veicināšani un datu analīze pēc vērtējumiem. Teorētiskā daļa sastāv no trīs apakšdaļām, kurās tiek aprakstītas un analizētas dažādu autoru domas un atziņas par pašvadītu mācīšanos, 4 – 5 gadīgu bērnu raksturojums un pašvadītas mācīšanās iespējas āra vidē. Empīriskā daļā satāv no četrām apakšdaļām, kurās tiek aprakstīta pētījuma metadoloģija, kurā tiek izstrādāti četri kritēriji, lai viektu bērnu izvērtēšanu, veikts pētāmo bērnu raksturojums, aprakstīta petījuma norise (organizētās nodarbības pašvadītas mācīšanās veicināšanai), apkopoti un analizēti pētījuma rezultāti. Kvalifikācijas darbs sastāv no 43 lpp., kvalifikācijas darbā ir 10 attēli, 4 tabulas, 29 literatūras avoti. The qualification work consists of two parts: a theoretical and empirical part analysing the knowledge of different authors, monitoring and evaluation, practically organising pilot activities to promote self-directed learning, and analysing data by evaluation. The theoretical part consists of three subdivisions describing and analysing the thoughts and insights of diffe -rent authors on self-guided learning, the characteristics of 4 to 5 year olds and the possibilities for self-guided learning in an outdoor environment. The empirical part shall consist of four sub-sections, describing the metadology of the study, in which four criteria are developed to host the evaluation of children, characterisation of the children to be studied, presentation of the course of the study (organised lessons to promote self-directed learning), compilation and analysis of the results of the study.