Literāro darbu izmantošana bērnu stāstītprasmes pilnveidē pirmsskolas izglītības 3. posmā
Автор
Ļetko, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Jūlijas Ļetko kvalifikācijas darba „Literāro darbu izmantošana bērnu stāstītprasmes pilnveidē pirmsskolas izglītības 3. posmā” mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt bērnu stāstītprasmes pilnveides iespējas pirmsskolas izglītības 3. posmā. Pirmajā nodaļā tiek analizēta literatūra par bērnu runas attīstību, raksturotas 3. posma īpatnības un apskatītas literāro darbu izmantošanas iespējas stāstīt prasmes sekmēšanā. Otrajā nodaļā veikts un analizēts pētījums par 3. vecumposma bērnu stāstītprasmi. Darba beigās secināts, ka stāstītprasmes attīstība pirmsskolas vecumā ir nozīmīgs valodas apguves aspekts, un literārie darbi kalpo kā efektīvs līdzeklis tās veicināšanai. Kvalifikācijas darba pamatteksts izklāstīts 34 lapaspusēs, to ilustrē 11 attēli, 3 tabulas un 4 pielikumi. The aim of Jūlija Letko's qualification work “Improving Children's Storytelling Skills Through Literature in the Third Stage of Preschool Education” is to theoretically explore and practically evaluate the possibilities of improving children's storytelling skills in the third stage of preschool education. The first chapter analyzes literature on children's speech development, describes the characteristics of the third stage, and examines the possibilities of using literary works to enhance storytelling skills. The second chapter conducts and analyzes a study on the storytelling abilities of children in the third stage of preschool. The conclusion of the thesis states that the development of storytelling skills in preschool is a significant aspect of language acquisition, and literary works serve as an effective means of fostering it. The main body of the thesis consists of 34 pages, illustrated with 11 figures, 3 tables, and 4 appendices.