• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Galda spēles “The Night Cage” digitalizācija

Thumbnail
View/Open
302-106123-Petkevics_Raimonds_rp22053.pdf (1.210Mb)
Author
Petkevičs, Raimonds
Co-author
Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Advisor
Mizniks, Ilvars
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba “Galda spēles “The Night Cage” digitalizācija” mērķis ir izstrādāt pilnvērtīgu spēles produktu, balstītu uz galda spēles “The Night Cage”, izmantojot Pygame dzinēju. Darba ietvaros tiek veikta šī dzinēja iespēju, tā rīku un funkcionalitātes analīze un pielietošana. Papildus tiek veidotas funkcijas, kas dod iespēju pielāgot spēles grūtību, palielinot vai samazinot to. Galvenā uzmanība tiek pievērsta spēles funkciju darbībai, pareizai nosacījumu izpildei, vizuālās komponentes un lietotāja interfeisa izstrādei. Rezultāts ir pabeigts spēles projekts, kas demonstrē apgūto tehnoloģiju izmantošanu un radošu pieeju izstrādei.
 
The aim of the qualification "Board game “The Night Cage” digitalization" is to develop a complete game product based on tabletop game “The Night Cage” using the Pygame engine. The work involves analysing and use of the engine’s capabilities, its tools and functionality. In addition, features are developed that allow modification of game difficulty by increasing or decreasing it. The focus is on the development of the game's functionality, visual component and user interface. The result is a complete game project that demonstrates the use of the technologies learned and a creative approach to development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69433
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [6025]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV