• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte / Faculty of Medicine and Life Sciences
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte / Faculty of Medicine and Life Sciences
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uz spēlēm balstītas mācīšanās prakse farmakoloģijā

Thumbnail
View/Open
305-107936-Jevdokimova_Kate_kj22046.pdf (900.5Kb)
Author
Jevdokimova, Kate
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte
Advisor
Dzirkale, Zane
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis bija novērtēt spēlē balstītas mācību pieejas ietekmi uz studentu zināšanu apguvi un saglabāšanos farmakoloģijā, kā arī viņu attieksmi pret šo metodi. Pētījumā piedalījās 17 farmācijas studenti, kuri izspēlēja autores sagatavotu spēli par elpošanas sistēmas farmakoloģiju. Tika veikti zināšanu testi pēc spēles, kā arī pēc divām nedēļām. Rezultāti liecina, ka zināšanu līmenis būtiski pieauga un saglabājās gandrīz nemainīgs pēc divām nedēļām (no 74 % uz 73 %). 100 % studentu atzina spēli par efektīvu mācību rīku, un pašvērtējums par sagatavotību pēc spēles būtiski uzlabojās. Pētījums apstiprina, ka uz spēlēm balstīta mācīšanās var būt efektīva metode farmakoloģijas apguvē. Ieteicams veikt turpmākus pētījumus ar lielāku studentu skaitu un dažādos mācību kontekstos.
 
The aim of the study was to evaluate the impact of a game-based learning (GBL) approach on students’ knowledge acquisition and retention in pharmacology, as well as their attitudes towards this method. The study involved 17 pharmacy students who played a custom-designed educational game focused on the pharmacology of the respiratory system. Knowledge tests were conducted before and after the game, and again after two weeks. The results showed a significant increase in knowledge, which remained nearly unchanged after two weeks (from 74% to 73%). All students recognized the game as an effective learning tool, and their self-assessed preparedness significantly improved after the game. The study confirms that game based learning can be an effective method for learning pharmacology. Further research with a larger student sample and in varied educational settings is recommended.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69731
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses [758]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV