Uz spēlēm balstītas mācīšanās prakse farmakoloģijā
Автор
Jevdokimova, Kate
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte
Advisor
Dzirkale, Zane
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba mērķis bija novērtēt spēlē balstītas mācību pieejas ietekmi uz studentu zināšanu apguvi un saglabāšanos farmakoloģijā, kā arī viņu attieksmi pret šo metodi. Pētījumā piedalījās 17 farmācijas studenti, kuri izspēlēja autores sagatavotu spēli par elpošanas sistēmas farmakoloģiju. Tika veikti zināšanu testi pēc spēles, kā arī pēc divām nedēļām. Rezultāti liecina, ka zināšanu līmenis būtiski pieauga un saglabājās gandrīz nemainīgs pēc divām nedēļām (no 74 % uz 73 %). 100 % studentu atzina spēli par efektīvu mācību rīku, un pašvērtējums par sagatavotību pēc spēles būtiski uzlabojās. Pētījums apstiprina, ka uz spēlēm balstīta mācīšanās var būt efektīva metode farmakoloģijas apguvē. Ieteicams veikt turpmākus pētījumus ar lielāku studentu skaitu un dažādos mācību kontekstos. The aim of the study was to evaluate the impact of a game-based learning (GBL) approach on students’ knowledge acquisition and retention in pharmacology, as well as their attitudes towards this method. The study involved 17 pharmacy students who played a custom-designed educational game focused on the pharmacology of the respiratory system. Knowledge tests were conducted before and after the game, and again after two weeks. The results showed a significant increase in knowledge, which remained nearly unchanged after two weeks (from 74% to 73%). All students recognized the game as an effective learning tool, and their self-assessed preparedness significantly improved after the game. The study confirms that game based learning can be an effective method for learning pharmacology. Further research with a larger student sample and in varied educational settings is recommended.