• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Autotransporta radītā trokšņa struktūra sastrēgumstundās maģistrālo ielu ietekmes zonā Rīgā

Thumbnail
View/Open
302-109134-Sarma_Janis.Martins_js18082.pdf (5.132Mb)
Author
Sarma, Jānis Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Advisor
Šteinberga, Iveta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Vides troksnis, Eiropā ir otrs lielākais veselību ietekmējošais faktors. Ta negatīvās ietekmes samazināšana ir viens no galvenajiem mērķiem Eiropas nulles piesārņojuma rīcības plānā. Plānu sagatavošanai sākotnēji nepieciešams identificēt apdraudētās teritorijas. Modelēšana ir viens no veidiem, kā to var panākt. Maģistra darba mērķis ir noteikt autotransporta trokšņa piesārņojuma līmeni sastrēgumstundā, izmantojot matemātiskās modelēšanas. Darbā izpētīa dažādu maģistrālo ielu autotransporta trokšņa līmeņa mainību pilsētā, autotransporta struktūras un dinamikas izmaiņas, modelējot tā izplatību apkārtējā vidē un pieguļošajā teritorijā. Pētījums tika veikts Rīgas intensīvi, izmantotos ceļa satiksmes posmos – maģistrālās ielas.
 
Environmental noise is the second most significant contributor to health in Europe. Reducing its negative impact is one of the key objectives of the European Zero Pollution Action Plan. The preparation of the plans initially requires the identification of areas at risk. Modelling is one way of achieving this. This master thesis aims to determine the level of road traffic noise pollution during rush hour using mathematical modelling. To investigate the variability of road traffic noise levels on different arterial streets in the city, changes in the structure and dynamics of road traffic, modelling its distribution in the surrounding environment and the adjacent area The study was carried out in Riga on heavily used arterial road sections
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69851
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5901]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV