Cilvēka attēlojums nacionālsociālisma laikā: vācu cilvēka tēls plakātos
Autor
Ziemele, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Taterka, Thomas
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbā „Cilvēka attēlojums nacionālsociālisma laikā: vācu cilvēka tēls
plakātos” tiek noskaidrota sievietes, vīrieša un jaunieša loma sabiedrībā. No 1933. līdz 1945.
gadam Vācijā pastāvošā nacionālsociālistiskās ideoloăija ietekmēja propagandas saturu, kā arī
noteica sabiedrības locekĜu domāšanas veidu un uzskatus.
Darba gaitā tiek aplūkotas tā laika Vācijā valdošās politiskās idejas, mediju un
propagandas, kā arī Trešā reiha valodas īpatnības. Darba galvenais pētījumu objekts ir
politiskie plakāti, kuri izdodi Vācijā laika posmā no 1933. līdz 1945. gadam. Plakātos attēlotā
cilvēka analīzē tiek Ħemts vērā plakāta attēls un teksts. Sievietes, vīrieša un jaunieša lomu
sabiedrībā nosaka pie varas esošie politiskie spēki, kas uzskatāmi tiek parādīta arī plakātos.
Raksturojot nacionālsociālsima laikā pastāvošos priekštatus par cilvēku, tiem var atrast
līdzības Vācijas vēsturē.
Pielikumā ir pievienoti plakāti, kuri papildina tekstā paustos salīdzinājumus.
Darbs sastāv no ievada, četrām nodaĜām, secinājumiem un pielikuma.
Atlēgvārdi: nacionālsociālisms, plakāts, cilvēka attēlojums, propaganda, vācu cilvēks. The Bachelor paper "Human display in national socialism:a study on german human
portrayal in the posters" reflects role of women, men and youth in society of Nazi Germany.
From 1933 to 1945 national socialist ideology in Germany created its own unique
propaganda content in order to make society think in certain way, certain categories.
The paper covers dominant political ideas in Nazi Germany. It‘s media, propaganda and
the Third Reich language features. Main research subjects of this paper are political posters,
issued in Germany from the 1933 to 1945. Analysis of portret content takes account of the
poster image and text. Posters display that role in society for women, men and youth is
defined by political party in power. Describing posters of national sozialism, there can find
the similarities in german hystorie.
Appendix contains posters, which complements the comparisons expressed in the text.
Work consists of introduction, four chapters, conclusions and appendix.
Key-words: National Socialism, poster, human representation, propaganda, german.