• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Terminoloģijas principi: pieeja biznesa jēdzienu definīcijām angļu vienvalodas vārdnīcās

Thumbnail
Öffnen
306-29232-Grigorjeva_Jelena_jg06021.pdf (808.0Kb)
Autor
Grigorjeva, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Dorošenko, Jeļena
Datum
2012
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Biznesa termini ir pieejami specializētajās vārdnīcās, kas ietver jēdzienus tikai no šīs īpašas jomas. Tomēr, vispārējas skaidrojošas vārdnīcas arī ietver biznesa jēdzienus, lai gan ne tik plašā apmērā, kā specializētās vārdnīcas. Tradicionālās terminoloģijas teorija ietver sevī piecus principus. R. Temmerman tos kritizē un piedāvā savu pieeju terminoloģijas aprakstam. Šā darba mērķis ir salīdzināt abas teorijas un izpētīt, vai mūsdienu mācību un specializētu vārdnīcu jēdzienu skaidrojumi atbilst tradicionālās terminoloģijas teorijas principiem. Lai sasniegtu darba mērķi, tika analizēti šķirkļi divām mūsdienu tiešsaistes vārdnīcām, attiecībā uz pieciem tradicionālās terminoloģijas teorijas principiem: Longman Dictionary of Contemporary English un Cambridge Dictionary of Business Term. Rezultātā tika noskaidrots, ka to pieeja jēdzienu skaidrojumam zināmā mērā atbilst četriem no pieciem principiem. Atslēgvārdi: tradicionālā terminoloģija, principi, kritika, vārdnīcas, biznesa jēdzieni.
 
The list of business terms is available in specialized dictionaries which include terms only from a particular field. However, general-purpose explanatory dictionaries also provide business terms, though not in as extensive amount. The traditional terminology theory involves the five basic principles. R.Temmerman criticizes them and proposes her own approach towards terminology description. The purpose of this paper is to compare the two theories and investigate if defining policies of modern learner’s and specialized dictionaries conform to the principles of traditional terminology theory. To achieve the aim, the entries of the online versions of two modern dictionaries, namely, Longman Dictionary of Contemporary English and Cambridge Dictionary of Business Terms have been analyzed regarding the five principles of traditional terminology theory. In the result, it has been found out that their defining approaches conform to four out of five principles to some extent. Key words: traditional terminology, principles, criticism, dictionaries, business terms.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/6992
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV