Skolas sporta stundu pieredzes saistība ar pieauguša cilvēka fizisko aktivitāšu līmeni un motivāciju
Автор
Blumberga, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte
Advisor
Koļesovs, Aleksandrs
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis bija izpētīt saistību starp emocionālo pieredzi skolas sporta stundās un fizisko aktivitāšu līmeni un motivāciju pieaugušā vecumā. Aptaujā piedalījās 253 pieaugušie. Pētījumā tika izmantotas IPAQ un BREQ-3 anketas, kā arī jautājumi par pieredzi sporta stundās. Rezultāti parāda, ka pozitīva sporta stundu pieredze korelē ar augstāku iekšējo motivāciju un fizisko aktivitāšu līmeni, savukārt negatīva pieredze korelē ar zemāku motivācijas līmeni un fizisko aktivitāšu līmeni. Pozitīvās emocijas un atmiņas no sporta stundām ir svarīgs faktors iekšējās motivācijas veicināšanā, atbalstot izvirzīto hipotēzi. Secināts, ka skolas sporta stundu emocionālā pieredzei var būt ilgstoša ietekme uz cilvēka attieksmi un rīcību saistībā ar sportu vēlāk dzīvē. Title: The Relationship Between School Physical Education Experience and Adult Physical Activity Levels and Motivation The aim of this study was to investigate how experiences during physical education (PE) classes in childhood relate to adult physical activity habits and motivation. A total of 253 adults participated in a completing survey, which included IPAQ and BREQ-3 questionnaires, as well as questions about experiences in PE classes. Results revealed that positive memories of PE significantly correlated with higher intrinsic motivation and daily PA engagement, whereas negative experiences were linked to lower PA motivation and engagement levels. These findings suggest that early emotional experiences in PE may have a long-term impact on motivation and active lifestyle choices in adulthood. Keywords: physical education, physical activity, emotional experience, motivation