Pirmsskolu pedagogu informācijas vajadzības darba vietā
Author
Zukule, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Pirmsskolu pedagogu informācijas vajadzības darba vietā” mērķis ir noskaidrot, kādas ir pirmsskolu pedagogu informācijas vajadzības ikdienas darbā. Teorētisko pamatu veido fenomenoloģija un informācijas vajadzību teorija. Empīriskajā daļā tiek izmantotas divas datu ieguves metodes – daļēji strukturētās intervijas ar Latvijas pirmsskolu pedagogiem un anketēšana. Tiek secināts, ka pedagogi ikdienas darbā izmanto dažādus informācijas avotus. Izdalot valsts piedāvātos mācību līdzekļus un neoficiālos, izteikti parādās viedoklis, ka valsts sniegtie materiāli jāpapildina ar praktiski izmantojamu informāciju. Neoficiālie resursi aptver dažādas tēmas un pieejami dažādiem vecuma posmiem, taču ne vienmēr ir pieejami bez maksas, to izmantošana ir atkarīga no pirmsskolas izglītības iestādes vai pedagoga finansiāliem līdzekļiem. The aim of the master thesis “Information needs of pre-school teachers in the workplace” is to learn what are the information needs of pre-school teachers in their daily work. The theoretical basis consists of phenomenology and information needs theory. Empirical part consists of two data collection methods - semi-structured interviews and a questionnaire. It is concluded that teachers use different sources of information. The distinction between state-provided and unofficial teaching materials strongly suggests that state-provided materials should be supplemented with information that can be used in practice. Non-official resources cover a variety of topics and are available for different age groups, but are not always free of charge and their use depends on the financial resources of the pre-school education institution or the teacher.