Godprātīgs darbs: ogļrūpniecības naratīvu veidošana Anglijas austrumu vidusdaļā
Author
Graudiņa, Dora
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Putniņa, Aivita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Ogļu rūpniecība ir ievērojami ietekmējusi Apvienotās Karalistes sociālo struktūru. Savā pētījumā es aplūkoju Īstmidlendas ogļu raktuvju kopienu, lai saprastu, kā atmiņas par ogļrūpniecību tiek saglabātas arī vairākas desmitgades pēc tās slēgšanas. Savā pētījumā apkopoju intervijas ar četrpadsmit dalībniekiem, kuriem visiem ir līdzīga un vienlaikus atšķirīga pieredze, kas sniedz daudzpusīgu skatījumu uz ogļu rūpniecību šajā reģionā. Desmit no viņiem ir bijušie ogļrači, bet pārējiem ir pastarpinātas sociālās saiknes ar kopienu. Pielietojot pētnieciskās teorijas, respektīvi, vērtība, vīrišķība un sociālā atstumšana, ir secināms, ka izplatīto naratīvu pamatā ir kopienas tuvība, apvienojot “joku” integritāti, nacionālo integrāciju, radniecības saites un kopīgu izpratni par darba ētiku. Apvienojot to ar centieniem saglabāt kopienu, pētījumā aplūkotas izglītības iniciatīvas un to pamatā esošie naratīvi. kopienu izpēte Apvienotajā Karalistē ir plaši izplatīta, un šīs pētījums sniedz jaunu skatījumu uz vīrišķības un sociālās vērtības piedēvēšanu šiem naratīviem. Coal mining has had noticeable impacts on the social fabric of the United Kingdom. In my research I studied the East Midlands mining community to understand how the memory of coal mining is being sustained even after several decades of closures. The methods employed were interviews with fourteen participants, all of whom have similar yet different experiences, which give a well rounded perspective on coal mining in this region. Ten are ex-miners and the rest have indirect social ties to the community. With the use of various theories, namely, perceptions of value, masculinity, and social abandonment, the research has shown that the distributed narratives are based on perceived closeness through an amalgamation of the integral nature of 'banter', national integration, family ties, and a common understanding of a work ethic. Combining this with mining memory preservation societies, this thesis also investigates the educational initiatives and the narratives behind them. Community research in the United Kingdom is very broad and this thesis gives an additional perspective into the attribution of masculinity and social value to these narratives.