Maza un vidēja Latvijas uzņēmuma stratēģijas izvēle Austrijas Republikas tirgus apgūšanai, kosmētikas nozares uzņēmuma gadījuma analīze
Autor
Venčels, Andris
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Jēkabsone, Sandra
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba mērķis ir noskaidrot, kādas stratēģijas var izmantot uzņēmēji Austrijas tirgus apgūšanai, kāda no tām Latvijas MVU ir atbilstošākā, kā arī uzzināt, kāda ir Latvijas un Austrijas valsts organizāciju iesaiste un atbalsts tajā. Darba teorētiskajā daļā apskatīta zinātniskā literatūra, kas pieejama par tirgus apgūšanas stratēģijām, veidiem. Savukārt darba analītiskajā daļā apskatītas esošās ekonomiskās attiecības, pēcāk īstenota LIAA un citu organizāciju personāla iztaujāšanu, uzņēmēju intervēšana. Darba noslēgumā autors apkopojis iegūtos rezultātus, viedokli izteikuši arī piesaistītie eksperti, kuri izteica savu viedokli par atbilstošāko tirgus apgūšanas metodi un kopā ar autoru sniedza priekšlikumus turpmākai ekonomiskās sadarbības veicināšanai. The master's thesis aims to find out what strategies entrepreneurs can use to develop the Austrian market, which of them is most appropriate for Latvian SMEs, as well as to find out what the involvement and support of Latvian and Austrian state organizations is in this. The theoretical part of the thesis reviews the scientific literature on market development strategies and types. In turn, the analytical part of the thesis reviews the existing economic relations, subsequently conducting interviews with the personnel of LIAA and other organizations and interviewing entrepreneurs. At the end of the thesis, the author has summarized the obtained results, and the opinions of the involved experts have also been expressed. They expressed their opinion on the most appropriate market development method and, together with the author, provided proposals for further promotion of economic cooperation.