• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola “Kaleja silks” digitālā mārketinga komunikācijas analīze

Thumbnail
View/Open
303-109772-Savicka_Eliza_es22127.pdf (25.99Mb)
Author
Savicka, Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava-Āboliņa, Laura
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Zīmola “Kaleja silks” digitālā mārketinga komunikācijas analīze” mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskajiem materiāliem, izpētīt zīmola “Kaleja silks” digitālā mārkentinga stratēģiju, lai noskaidrotu, ko uzņēmums izmanto un veic, lai kļūtu par veiksmīgu un atpazīstamu uzņēmumu. Darba teorētiskajā pamatojumā sīkāk tika apskatītas 6 nodaļas - zīmols, zīmola vērtības, zīmola tēls, zīmols un digitālā mārketinga stratēģija, digitālais mārketings un sociālie mediji, mode, skaistumkopšana un digitālais mārketings. Darba metodoloģiskajā daļā tika apskatītas trīs metodes - kvantitatīvā kontentanalīze, strukturēta intervija un tiešsaistes aptauja. Empīriskajā daļā pēc konkrētajām metodēm tika apskatītas visas 2024. gada publikācijas platformās “Instagram” un “Facebook”, kā arī zīmola 2024. gada e-pasta mārketinga ziņojumi. Izanalizēta strukturēta intervija ar zīmola īpašnieci Sabīni Kalēju-Šmulāni. Analizēta, pētījumā īstenotā, tiešsaistes aptauja par zīmola klientu iesaisti un pieredzi. Izdarīti kopēji secinājumi.
 
The aim of the bachelor thesis “Digital marketing communication analysis of the brand “Kaleja silks”” is to study the digital marketing strategy of the brand "Kaleja silks" on the basis of theoretical materials in order to find out what the company uses and does in order to become a successful and recognisable company. The theoretical underpinning of the thesis covered 6 chapters in detail - brand, brand values, brand image, brand and digital marketing strategy, digital marketing and social media, fashion, beauty and digital marketing. The methodological part of the thesis focused on three methods - quantitative contingency analysis, structured interview and online survey. In the empirical part, all 2024 publications on the platforms Instagram and Facebook, as well as the brand's 2024 email marketing messages were examined according to the specific methods. A structured interview with the brand owner Sabine Kaleja-Smulane was analysed. Analysis of an online survey on the brand's customer engagement and experience, implemented in the study. Overall conclusions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70471
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV