Kampaņa “Neapēd zemeslodi 2025” ietekme uz dalībnieku uztura paradumiem un tās komunikācija sociālajos medijos
Author
Bērstele, Adelīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kādas komunikācijas aktivitātes tiek izmantotas kampaņā “Neapēd zemeslodi 2025” un noskaidrot, kā mainās dalībnieku uztura paradumi pēc kampaņas. Darbu veido trīs galvenās daļas - teorētiskā, metodoloģiskā un empīriskā daļa. Darba teorētiskajā daļā aplūkotas šādas tēmas: patērēšanas kultūra, ilgtspējīgs patēriņš, sociālā uzvedība, cilvēku paradumi, sociālais mārketings, sociālie mediji, sociālo mediju mārketings, “Facebook”, “Instagram”, sociālo mediju ietekme. Bakalaura darba izstrādē tika izmantotas trīs pētniecības metodes: kontentanalīze jeb “Instagram” un “Facebook” satura analīze laika posmā no 1.02.2024 līdz 28.02.2025, lai vairāk saprastu, kā kampaņas organizatori komunicē savos sociālo mediju kontos, rosinot dalībnieku piesaisti nākamā gada izaicinājumam, notikušas intervijas ar kampaņas “Neapēd zemeslodi 2025” projektu vadītāju Žaneti Felsu, sociālo mediju satura veidotāju Montu Heidemani un kampaņas 2025. gada vēstnesi kulinārijas eksperti – šefpavāri Inu Poliščenko. Pētījuma laikā veikta aptauja digitālā formā ar izaicinājuma dalībniekiem, lai noskaidrotu mērķauditorijas viedokļus par kampaņu un izaicinājuma rezultātiem. Atslēgas vārdi: Sociālās kampaņas, patēriņš, pārtika. The aim of the bachelor's thesis is to explore the communication activities used in the campaign "Neapēd zemeslodi 2025" and to determine how participants' dietary habits change after the campaign. The thesis consists of three main parts: the theoretical, methodological, and empirical sections. The theoretical part covers the following topics: consumption culture, sustainable consumption, social behavior, human habits, social marketing, social media, social media marketing, Facebook, Instagram, and the impact of social media. Three research methods were used in the development of the bachelor's thesis: content analysis, i.e., the analysis of Instagram and Facebook content from February 1, 2024, to February 28, 2025, to better understand how the campaign organizers communicate on their social media accounts, encouraging participant engagement for the upcoming year's challenge; interviews with the project manager of the "Neapēd zemeslodi 2025" campaign Žanete Felsa, social media content creator Monta Heidemane, and the 2025 campaign ambassador, culinary expert and chef Ina Polišenko. A digital survey was conducted during the research with challenge participants to determine the target audience's opinions on the campaign and the results of the challenge. Keywords: Social campaigns, consumption, food.