Ārējās komunikācijas procesi Madonas un Ogres novada pašvaldībās 2024. gadā
Автор
Gerševica, Helēna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā “Ārējās komunikācijas procesi Madonas un Ogres novada pašvaldībās 2024. gadā” ir salīdzinātas Madonas un Ogres pašvaldību ārējās komunikācijas prakses, un tas, kā tās ietekmē sabiedrības informētību, iedzīvotāju līdzdalību un uzticēšanos vietējai pārvaldei. Darbā analizēti pašvaldību izmantotie komunikācijas kanāli un to satura struktūra, komunikācijas stratēģijas, kā arī iedzīvotāju viedoklis par abu pašvaldību ārējās komunikācijas praksi, lai identificētu galvenās problēmas un attīstības iespējas. Pētījumā izmantota jauktā metode – kontentanalīze, aptauja un daļēji strukturētas intervijas ar pašvaldību speciālistiem, lai nodrošinātu daudzpusīgu skatījumu uz komunikācijas praksēm. Analīzes rezultāti ļauj izdarīt secinājumus par pašvaldību komunikācijas stiprajām un vājajām pusēm, kā arī sniegt ieteikumus tās uzlabošanai. Pētījums atklāj, ka atšķirības Madonas un Ogres novadu ārējās komunikācijas praksē būtiski ietekmē sabiedrības informētību un līdzdalību. Madonā strukturētu darbību ierobežo resursu trūkums, bet Ogrē stratēģijas nepilnības vājina daudzkanālu sistēma. The bachelor's thesis “External Communication Processes in Madona and Ogre Municipalities in 2024” compares the external communication practices of the Madona and Ogre municipalities and examines how they influence public awareness, citizen participation, and trust in local governance. The thesis analyses the communication channels used by the municipalities and the structure of their content, communication strategies, as well as residents opinions on the external communication practices of both municipalities in order to identify key problems and development opportunities. The study uses a mixed-methods approach – content analysis, a survey, and semi-structured interviews with municipal specialists – to provide a comprehensive view of the communication practices. The results of the analysis allow for conclusions to be drawn about the strengths and weaknesses of municipal communication, as well as to offer recommendations for its improvement. The study reveals that differences in the external communication practices of Madona and Ogre municipalities significantly affect public awareness and engagement, with Madona’s structured approach hindered by limited resources, while Ogre’s wide reach is weakened by the lack of a coherent strategy.