Swedbank AS komunikācija z paaudzes klientu piesaistei
Автор
Grosbergs, Armands
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava-Āboliņa, Laura
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā “Swedbank AS komunikācija z paaudzes klientu piesaistei” pētīts, kā Swedbank AS pielāgo savu komunikāciju, lai piesaistītu un iesaistītu Z paaudzi - jauno un arvien ietekmīgāko klientu segmentu finanšu nozarē. Lai gan banku komunikācijas joma ir bijusi plašs akadēmisko pētījumu objekts, Z paaudzes auditorija tikai nesen ir kļuvusi par bankām nozīmīgu demogrāfisko grupu aktīvu klientu ziņā, ko raksturo viņu pašu ienākumi, finanšu mērķi un gaidas. Šī pētījuma mērķis ir analizēt konkrētus kanālus, saturu un stratēģiskās pieejas, ko izmanto Swedbank AS, lai piesaistītu Z paaudzi. Pētījums ietver izpēti par to, kā banka saskaņo savu komunikāciju ar šīs digitālās paaudzes vērtībām, uzvedību un vēlmēm, un šo centienu efektivitātes novērtējumu, lai veicinātu uzticību un ilgtermiņa attiecības. Pētījumā izmantota jaukta metožu pieeja. Pētījuma kvalitatīvā daļa ietver daļēji strukturētu interviju ar Swedbank komunikācijas un mārketinga speciālistiem, ko papildina bankas komunikācija "Instagram" satura analīze. Pētījuma kvantitatīvais pētījums balstās uz aptauju, kas ir veikta ar Z paaudzes pārstāvjiem, lai novērtētu viņu attieksmi pret bankām, to, kā viņi uztver Swedbank komunikāciju, un faktorus, kas motivē viņu iesaistīšanos. Pētījuma rezultāti sniedz ieskatu par to, kā tradicionāla banka, piemēram, Swedbank, spēj pārvarēt paaudžu maiņu un pielāgot savu komunikācijas stratēģiju, lai apmierinātu jaunākas, tehnoloģiski pieredzējušas auditorijas vajadzības. Pētījuma rezultāti ir pamats pragmatisku ieteikumu formulēšanai, lai veicinātu jauniešu iesaisti banku nozarē. The bachelor thesis "Swedbank AS Communication To Atract Z Generation Customers" examines how Swedbank AS adapts its communication to attract and engage Generation Z - the young and increasingly influential customer segment in the financial industry. Although the field of bank communication has been the subject of extensive academic research, the Generation Z audience has only recently become an important demographic group for banks in terms of active customers characterised by their own income, financial goals and expectations. The aim of this study is to analyse the specific channels, content and strategic approaches used by Swedbank AS to attract Generation Z. The study includes an exploration of how the bank aligns its communication with the values, behaviours and expectations of this digital generation, and an assessment of the effectiveness of these efforts to foster trust and long-term relationships. The study uses a mixed methods approach. The qualitative part of the study consists of semi-structured interviews with Swedbank's communication and marketing specialists, complemented by a content analysis of the bank's Instagram communications. The quantitative part of the study is based on a survey conducted with members of Generation Z to assess their attitudes towards banks, their perception of Swedbank's communication and the factors motivating their engagement. The results provide insights into how a traditional bank such as Swedbank is able to cope with generational change and adapt its communication strategy to meet the needs of a younger, technologically advanced audience. The results provide a basis for formulating pragmatic recommendations to foster youth engagement in banking.