• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Integrētā mārketinga komunikācija luksusa sporta pakalpojumu pārdošanā. BeFirstSports gadījuma analīze

Thumbnail
View/Open
303-110267-Evarsone_Evita_ee22022.pdf (1.256Mb)
Author
Evarsone, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Integrētā mārketinga komunikācija luksusa sporta pakalpojumu pārdošanā. BeFirstSports gadījuma analīze” tiek analizēta integrētās mārketinga komunikācijas nozīme ekskluzīvu sporta pakalpojumu uzņēmumu zīmolu veidošanā, kā arī klientu piesaistē. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīts zīmola tēla jēdziens, integrētās mārketinga komunikācijas jēdziens, ekskluzivitāte un patārētāju sajūtu veidošanas nozīme luksusa zīmolu mārketingā. Metodoloģiskajā daļā aprakstītas pētījuma izmantotās pētniecības metodes- kvantitatīvā kontetanalīze, daļēji strukturētā intervija. Darbā secināts, ka “BeFirstSports” veiksmīgi piesaista un notur klientus, izmantojot emocionāli piesātinātu saturu, personalizētu attieksmi un stratēģiski izplānotus digitālās komunikācijas kanālus. Atslēgas vārdi: Integrētā mārketinga komunikācija, luksusa sporta pakalpojumi, digitālā vide, klientu lojalitāte, personalizācija, VIP serviss
 
The bachelor's thesis “Integrated Marketing Communication in the Sale of Luxury Sports Services: A Case Study of BeFirstSports” analyzes the importance of integrated marketing communication in building the brand of companies offering exclusive sports services, as well as in attracting clients. The theoretical part of the thesis examines the concept of brand image, the definition of integrated marketing communication, exclusivity, and the role of sensory experiences in the marketing of luxury brands. The methodological part describes the research methods used in the study—quantitative content analysis and semi-structured interviews. The study concludes that “BeFirstSports” successfully attracts and retains clients through emotionally engaging content, personalized service, and strategically tailored digital communication channels. Keywords: Integrated Marketing Communication; Luxury Sports Services; Digital Environment; Customer Loyalty; Personalization; VIP Service.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70556
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV