• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vietas identitātes un zīmolvedības loma tūristu piesaistē Koknesē

Thumbnail
View/Open
303-110271-Uzule_Paula_pu23005.pdf (2.779Mb)
Author
Užule, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Vietas identitātes un zīmolvedības loma tūristu piesaistē Koknesē” analizēta Kokneses tūrisma identitāte, tās galvenie elementi un komunikācijas stratēģija, kā arī tas, kā šo identitāti uztver tūristi. Teorētiskajā daļā aplūkotas tūrisma zīmolvedības teorijas, bet empīrisko datu vākšanā izmantots jaukts pētījuma dizains, pētījumam nepieciešamos datus iegūstot no aptaujas, kvantitatīvās kontentanalīzes un eksperimentāla novērojuma. Pētījumā secināts, ka Kokneses tūrisma identitāte balstās uz spēcīgiem vizuālajiem un kultūrvēsturiskiem simboliem, kā Kokneses viduslaiku pilsdrupas. Likteņdārzs un dabas ainavas (Daugava, parks, Pērses upe. Dabas taka), kas konsekventi izmantoti tūrisma komunikācijā. Tomēr tūrisma identitātei trūkst vienotas un stratēģiskas pieejas, kas varētu uzlabot tūristu piesaisti un vietas atpazīstamību ilgtermiņā.
 
The bachelor's thesis "The Role of Place Identity and Branding in Attracting Tourists to Koknese" analyzes Koknese's tourism identity, its main elements, and communication strategy, as well as how this identity is perceived by tourists. The theoretical part reviews place branding theories in tourism, while a mixed-method research design was applied for empirical data collection, including a survey, quantitative content analysis, and experimental observation. The study concludes that Koknese’s tourism identity is based on strong visual and cultural-historical symbols such as the medieval Koknese Castle ruins, the Garden of destiny, and natural landscapes (the Daugava River, Koknese Park, the Pērse River, and nature trail), which are consistently used in tourism communication. However, the identity lacks a unified and strategic branding approach, which could enhance tourist attraction and place recognition in the long term.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70559
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV