Virtuālās realitātes tehnoloģijas lietojums un pieņemšana Latvijā
Autor
Stepiņa, Evelīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Vilūns, Raivis
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs “Virtuālās realitātes tehnoloģijas lietojums un pieņemšana Latvijā” pētījuma mērķis ir analizēt un izprast kāds ir virtuālās realitātes lietojums, pieņemšana un ilgstpējība Latvijā, kādas ir iedzīvotāju zināšanas par virtuālo realitāti. Darba teorētisko daļu veido tēmas: virtuālās realitātes raksturojums un vēsture, inovāciju difūzijas teorētiskā pieeja, kas sevī ietver indivīdu grupu iedalījumu, konverģences teorija un diverģences teorija. Metodoloģijā aprakstīta ir aptauja, daļēji strukturēta intervija un kontentanalīze. Pētījumā secināts, ka Latvijas iedzīvotājiem ir vispārīgas zināšanas par virtuālo realitāti, tās lietojumu un ilgstspējības iespējām, VR izklaides vietas ir pieprasītas Latvijā un tiek noskaidrotas galvenās komunikācijas stratēģijas, kuras izmanto virtuālās realitātes uzņēmumu īpašnieki. The aim of the bachelor thesis “Use and Acceptance of Virtual Reality Technology in Latvia” is to analyse and understand the use, acceptance and sustainability of virtual reality in Latvia, as well as people's knowledge about virtual reality. The theoretical part of the thesis consists of the following topics: characteristics and history of virtual reality, diffusion of innovations theoretical approach, which includes the classification of groups of individuals, convergence theory and divergence theory. The methodology described includes a survey, a semi-structured interview and a contingency analysis. The study concludes that the Latvian population has general knowledge about virtual reality, its use and sustainability, VR entertainment venues are in demand in Latvia and the main communication strategies used by VR business owners are identified.