CSDD un grupas “Apvedceļš” sadarbībā īstenoto sociālā mārketinga kampaņu “Pālis pie stūres nav brālis”, “Ceļš nav skrejceļš” un “Dod ceļu cieņai” komunikācijas aktivitāšu un auditorijas viedokļu analīze
Author
Skripsts, Lauris Roberts
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir CSDD un grupas “Apvedceļš” īstenoto sociālā mārketinga kampaņu “Pālis pie stūres nav brālis”, “Ceļš nav skrejceļš” un “Dod ceļu cieņai” komunikācijas aktivitāšu un auditorijas viedokļu analīze. Darba mērķis ir izvērtēt šo kampaņu komunikācijas efektivitāti ceļu satiksmes drošības uzlabošanā Latvijā. Teorētiskais pamats balstās uz sociālā mārketinga koncepciju, Plānotās uzvedības teoriju, Inovāciju difūzijas teoriju, kā arī klasiskajiem komunikācijas modeļiem (Lasvela un Šenona–Vīvera). Metodoloģiski izmantota jauktā pieeja: veikta sabiedrības anketēšana un daļēji strukturētas intervijas ar ekspertiem un kampaņu mērķauditoriju, kā arī kampaņu satura analīze. Pētījuma rezultāti atklāj, ka emocionāli uzrunājoši vēstījumi un personalizēts saturs būtiski veicina uzvedības maiņu un sabiedrības izpratni par ceļu satiksmes drošības jautājumiem. Darbs sniedz arī praktiskus ieteikumus komunikācijas uzlabošanai nākotnes kampaņās. The topic of this bachelor's thesis is “Analysis of communication activities and audience opinions of the social marketing campaigns “Pālis pie stūres nav brālis”, “Ceļš nav skrejceļš” and “Dod ceļu cieņai” implemented in cooperation with CSDD and the group “Apvedceļš””. The bachelor’s thesis analyzes the communication strategies and public reception of three social marketing campaigns – “Pālis pie stūres nav brālis”, “Ceļš nav skrejceļš”, and “Dod ceļu cieņai” – implemented by the Latvian Road Traffic Safety Directorate (CSDD) in cooperation with the music group “Apvedceļš”. The aim is to evaluate the communication effectiveness of these campaigns in improving road safety in Latvia. The theoretical framework is based on social marketing theory, the Theory of Planned Behavior (TPB), the Diffusion of Innovations (DOI), and classical communication models by Lasswell and Shannon–Weaver. A mixed-methods approach is applied, including a public survey, semi-structured interviews with campaign stakeholders and target audience members, and content analysis of the campaigns. The results show that emotionally compelling and context-sensitive messages contribute significantly to audience engagement, attitudinal change, and safer traffic behavior. The thesis provides practical recommendations for the design of future communication strategies in public safety.