• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas simbolu izmantojums "airBaltic" zīmola svētku videoklipos platformā Facebook (2021.-2025. gads)

Thumbnail
View/Open
303-110301-Baliseva_Anna_ab22152.pdf (1.432Mb)
Author
Bališeva, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava-Āboliņa, Laura
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Latvijas simbolu izmantojums airBaltic zīmola svētku videoklipos platformā Facebook (2021.-2025. gads)” mērķis bija noskaidrot, vai airBaltic izmanto Latvijas nacionālo simboliku savos videoklipos, kā arī noskaidrot, kā auditorija uztver video, kāda ir tās reakcija uz simboliku airBaltic videoklipos Facebook platformā. Darba teorētiskajā daļā tiks apskatīti - Latvijas nacionālie simboli un to izmantošana reklāmā, semiotika, mārketinga stratēģijas un simbolu loma komunikācijā. Pētījuma metodoloģijā aprakstītas pētījumā izmantotās zinātniskās metodes - kontentanalīze, intervijas ar airBaltic satura speciālistu, auditorijas aptauja. Ar kontentanalīzes palīdzību tika pētīti analizētie svētku videoklipi, ar interviju palīdzību tika noskaidroti, vai nacionālo simbolu izmantošana ietekmē auditoriju, aptauja palīdzēs noskaidrot, kāda ir auditorijas reakcija uz šiem videoklipiem. Nobeigumā tika veikti secinājumi par iegūtajiem datiem. Pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka Latvijas simbolu izmantošana videoklipos veicina aviokompānijas kultūras ziņā tuva un pozitīva tēla veidošanu. Simboliem ir svarīga loma emocionālas saiknes veidošanā ar auditoriju un airBaltic zīmola stiprināšanā kā nacionālam pārvadātājam.
 
Bachelor work “The use of Latvian symbols in airBaltic's brand holiday videos on the Facebook platform (2021–2025)” was to find out whether airBaltic uses Latvian national symbols in its videos, as well as to find out how the audience perceives the video content and what is the reaction to the symbols in airBaltic holiday video on Facebook platform. The theoretical part of the work will cover - Latvian national symbols and their use in advertising, semiotics, marketing strategies and the role of symbols in communication. The research methodology describes the scientific methods used in the research - content analysis, interviews with airBaltic content specialist, audience survey. The content analysis was used to study the analysed holiday videos, the interviews were used to find out whether the use of national symbols influences the audience, the survey will help to find out what the audience's reaction to these videos is. At the end, conclusions were made about the obtained data. The results of the study allow us to conclude that the use of Latvian symbols in video clips contributes to the creation of a culturally close and positive image of the airline. Symbols play an important role in forming an emotional connection with the audience and in strengthening the airBaltic brand as a national carrier.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70571
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV