Auto jomas influencera Roberta Vītola personīgais zīmols un tā ietekme uz auditorijas apmierinātību un lojalitāti
Автор
Klimpmanis, Artis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava-Āboliņa, Laura
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba “Auto jomas influencera Roberta Vītola personīgais zīmols un tā ietekme uz auditorijas apmierinātību un lojalitāti” mērķis ir izpētīt auto jomas influencera Roberta Vītola personīgā zīmola veidošanas praksi, komunikācijas specifiku YouTube platformā, kā arī noskaidrot auditorijas novērtējumu par R. Vītola personīgo zīmolu un iesaistes tendences. Mērķa sasniegšanai izvirzīti pieci pētnieciskie jautājumi, kuri analizēti, balstoties uz personīgā zīmola veidošanas teoriju, auditorijas uzvedības modeļiem un lietojuma un apmierinājuma teorijas pieņēmumiem. Empīriskajā daļā izmantota kvantitatīva respondentu aptauja, YouTube satura kontentanalīze un daļēji strukturēta intervija ar Robertu Vītolu. Pētījuma rezultātā atklāta auditorijas uzticības un lojalitātes veidošanās dinamika, identificēti galvenie faktori, kas ietekmē sekotāju iesaisti un izvēli, kā arī izprasta influencera zīmola vērtību nozīme komunikācijā ar auditoriju.Mērķa sasniegšanai izvirzīti pieci pētnieciskie jautājumi, kuri analizēti, balstoties uz personīgā zīmola veidošanas teoriju, auditorijas uzvedības modeļiem un lietojuma un apmierinājuma teorijas pieņēmumiem. Empīriskajā daļā izmantota kvantitatīva respondentu aptauja, YouTube satura kontentanalīze un daļēji strukturēta intervija ar Robertu Vītolu. Pētījuma rezultātā atklāta auditorijas uzticības un lojalitātes veidošanās dinamika, identificēti galvenie faktori, kas ietekmē sekotāju iesaisti un izvēli, kā arī izprasta influencera zīmola vērtību nozīme komunikācijā ar auditoriju. The aim of the bachelor’s thesis “The personal brand of automotive influencer Roberts Vītols and its impact on audience satisfaction and loyalty” is to explore the brand-building practices of automotive influencer Roberts Vītols, the specifics of his communication across YouTube platform, and to evaluate audience perceptions of his personal brand and engagement tendencies. To achieve this aim, five research questions were formulated and analyzed based on personal branding theory, audience behavior models, and the assumptions of the uses and gratifications theory. The empirical part of the study includes a quantitative survey, content analysis of YouTube videos, and a semi-structured interview with Roberts Vītols. The research reveals the dynamics of audience trust and loyalty formation, identifies key factors influencing follower engagement and content selection, and highlights the importance of brand values in influencer–audience communication.To achieve this aim, five research questions were formulated and analyzed based on personal branding theory, audience behavior models, and the assumptions of the uses and gratifications theory. The empirical part of the study includes a quantitative survey, content analysis of YouTube videos, and a semi-structured interview with Roberts Vītols. The research reveals the dynamics of audience trust and loyalty formation, identifies key factors influencing follower engagement and content selection, and highlights the importance of brand values in influencer–audience communication.