• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Azartspēļu mārketings sporta kontekstā Latvijā: “Olybet”, “Optibet”, “Tonybet” un “Synottip” piemēru analīze no 2022. gada līdz 2024. gadam

Thumbnail
View/Open
303-110320-Kravcovs_Igors_ik22084.pdf (1.862Mb)
Author
Kravcovs, Igors
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kotovs, Svjatoslavs
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Azartspēļu mārketings sporta kontekstā Latvijā: “OlyBet”, “Optibet”, “Tonybet” un “Synottip” piemēru analīze no 2022. gada līdz 2024. gadam” mērķis ir noskaidrot, kā sporta tematika tiek lietota azartspēļu un totalizatoru reklāmas saturā un kā sacensības sajūta palīdz sasniegt azartspēļu reklāmas mērķus. Bakalaura darbs tiek izstrādāts, analīzejot azartspēļu reklāmas vizuālos elementus, tekstus un vēstījumus sociālajos medijos, aplūkojot teoriju par pārliecināšanas komunikāciju, kā arī novērtējot reklāmas stratēģijas ētisko aspektu un potenciālo ietekmi uz sabiedrību. Pētījuma daļā izmantotas metodes: semiotikas analīze, daļēji strukturētā intervija, kvantitatīvā kontentanalīze un kvalitatīvā piemērus analīze. Darba ietvaros secināts, ka sporta tematika un pārliecināšanas komunikācija tiek izmantota totalizatoru uzņēmumiem kā reklāmas izplatīšanas stratēģija un satur nozīmīgu lomu azartspēļu sociālo kontu satura veidošanā.
 
The aim of the bachelor " Gambling marketing in the sports-related context in Latvia: "Olybet", "Optibet", "Tonybet" and "Synottip" cases analysis from 2022 to 2024" is determine how sport-related themes are used in gambling and sport-betting advertising content and how the feeling of competition helps to achieve advertising goals. The bachelor's thesis is developed by analyzing the visual elements, texts, and messages of gambling advertisements on social media, examining the theory of persuasive communication, and assessing the ethical aspects of advertising strategies and their potential impact on society. The methods used in the research include semiotic analysis, semi-structured interview, quantitative content analysis and qualitative case study analysis. The study concludes that sports themes and persuasive communication are used by betting companies as an advertising strategy and play a significant role for the content of social media accounts related to gambling.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70583
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV