Profesionālās sporta ievirzes izglītības iestādes ilgtspēja
Author
Sproģe, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Sproģe, E. (2025). Profesionālās sporta ievirzes izglītības iestādes ilgtspēja. Maģistra darbs. Darbs ir 76 lapas, 19 attēli, 16 tabulas un 19 pielikumi. Izmantoti 118 informācijas avoti: 14 latviešu, 76 angļu un 28 normatīvie akti. Pētījumā aplūkota profesionālās sporta izglītības iestāžu ilgtspējīga attīstība Madonas sporta skolas piemērā, identificējot faktorus, kas to ietekmē vadības, resursu, kultūras un sadarbības aspektos. Pētījuma mērķis ir noteikt ilgtspējīgas attīstības nosacījumus un sniegt priekšlikumus to pilnveidei. Izmantotas kvantitatīvās metodes (anketēšana darbiniekiem un vecākiem) un kvalitatīvā satura analīze (vadības atbildes, dokumentu analīze), iegūtie dati salīdzināti un strukturēti tematiskajās dimensijās. Rezultāti atklāj, ka ilgtspēju nosaka līdzdalībā balstīta vadība, pārdomāta resursu izmantošana, saliedēta organizācijas kultūra un aktīva sabiedrības iesaiste. Ieteikumi vērsti uz iekšējās komunikācijas uzlabošanu, treneru profesionālo attīstību, sporta vides uzlabošanu un mūsdienīgu sadarbības mehānismu ieviešanu. Sproģe, E. (2025). Sustainability of Professional Sports Education Institutions. Master’s Thesis. The thesis comprises 76 pages, 19 figures, 16 tables, and 15 appendices. A total of 118 information sources were used: 14 in Latvian, 76 in English, and 28 legal acts. The study explores the sustainable development of professional sports education institutions using the example of Madona Sports School, identifying the influencing factors in terms of management, resources, culture, and cooperation. The aim of the research is to define the prerequisites for sustainable development and provide suggestions for its improvement. Quantitative methods (surveys of staff and parents) and qualitative content analysis (management responses and document analysis) were used, and the obtained data were compared and structured into thematic dimensions. The results reveal that sustainability is determined by participatory management, thoughtful use of resources, cohesive organizational culture, and active community involvement. The recommendations focus on improving internal communication, professional development of coaches, enhancing the sports environment, and implementing modern cooperation mechanisms.