Pašvadītas mācīšanās veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem
Autor
Pētersone, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Zanda Pētersone Darba tēma: Pašvadītas mācīšanās veicināšana pedagoģiskajā procesā 5-6gadus veciem bērniem Darba mērķis: Izzināt nosacījumus un veidus, kā veiksmīgi sekmēt bērnu pašvadītas mācīšanās prasmes pirmsskolā. Pētījuma jautājums: Kā var sekmēt bērnu pašvadītas mācīšanās prasmes? Kvalifikācijas darbs sastāv no teorijas un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tiek analizētas zinātniskās atziņas par pašvadītu mācīšanos, tās veicināšanas iespējām un raksturīgajām vecumposma iezīmēm, kas jāņem vērā strādājot ar bērniem. Empīriskajā daļā ir pētījums, kurā tiek noskaidrota pašvadītas mācīšanās prasmju attīstība, iegūto datu pedagoģiski-psiholoģiskā analīze un tiek sniegti ieteikumi pirmsskolu pedagogiem. Kvalifikācijas darbs sastāv no 36 lapaspusēm, 5 tabulām, 5 attēliem. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, mācīšanās, rotaļa, radošums, pirmsskola. Author of the work: Zanda Petersone The topic of the qualification work: Promotion of self- directed learning in pedagogical process in preschool for cildren age 5-6 The purpose of the work: Theoretically understand conditions and ways how successfully to promote skills of self- directed learning in preschool and practically test it in pedagogical process for cildren age 5-6. Research question: How can promote children`s skills of self- directed learning? Qualification work consists of theory and empirical research. The theoretical part analyses the scientific insights about self- directed learning, its opportunity to promote and more characteristic features of age stage that must be consider working with children. The empirical part is a study in which the developmet of skills of self- directed learning is clarified, the pedagogical-psychological analysis of the obtained data and recommendations for preschool teachers are given. The work consists of 36 pages, 5 tables, 5 images. Keywords: self- directed learning, learning, game, creativity, preschool.