• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašvadītas mācīšanās veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-108258-Petersone_Zanda_zm20236.pdf (790.4Kb)
Author
Pētersone, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Zanda Pētersone Darba tēma: Pašvadītas mācīšanās veicināšana pedagoģiskajā procesā 5-6gadus veciem bērniem Darba mērķis: Izzināt nosacījumus un veidus, kā veiksmīgi sekmēt bērnu pašvadītas mācīšanās prasmes pirmsskolā. Pētījuma jautājums: Kā var sekmēt bērnu pašvadītas mācīšanās prasmes? Kvalifikācijas darbs sastāv no teorijas un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tiek analizētas zinātniskās atziņas par pašvadītu mācīšanos, tās veicināšanas iespējām un raksturīgajām vecumposma iezīmēm, kas jāņem vērā strādājot ar bērniem. Empīriskajā daļā ir pētījums, kurā tiek noskaidrota pašvadītas mācīšanās prasmju attīstība, iegūto datu pedagoģiski-psiholoģiskā analīze un tiek sniegti ieteikumi pirmsskolu pedagogiem. Kvalifikācijas darbs sastāv no 36 lapaspusēm, 5 tabulām, 5 attēliem. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, mācīšanās, rotaļa, radošums, pirmsskola.
 
Author of the work: Zanda Petersone The topic of the qualification work: Promotion of self- directed learning in pedagogical process in preschool for cildren age 5-6 The purpose of the work: Theoretically understand conditions and ways how successfully to promote skills of self- directed learning in preschool and practically test it in pedagogical process for cildren age 5-6. Research question: How can promote children`s skills of self- directed learning? Qualification work consists of theory and empirical research. The theoretical part analyses the scientific insights about self- directed learning, its opportunity to promote and more characteristic features of age stage that must be consider working with children. The empirical part is a study in which the developmet of skills of self- directed learning is clarified, the pedagogical-psychological analysis of the obtained data and recommendations for preschool teachers are given. The work consists of 36 pages, 5 tables, 5 images. Keywords: self- directed learning, learning, game, creativity, preschool.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70676
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV