Matemātisko prasmju apguves iespējas veicot eksperimentus dabā pirmsskolas izglītības 3.posmā
Автор
Freiberga, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba nosaukums: Matemātisko prasmju apguves iespējas veicot eksperimentus dabā pirmsskolas izglītības 3 posmā Kvalifikācijas darba autore: Baiba Freiberga Kvalifikācijas darba vadītāja : Dr.paed., Anita Ieriķe Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski izpētīt, kā eksperimentējot ar dažādiem paņēmieniem apgūt matemātiskās prasmes 3 posma bērniem. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1.pētīt un analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par matemātisko prasmju apguves iespējām veicot eksperimentus āra nodarbībās; 2.veikt pētījumu un noteikt āra nodarbību iespējas matemātisko prasmju apgūšanai eksperimentējot pirmsskolas 3.posma bērniem; 3.apkopot pētījuma rezultātus. 4.izveidot ieteikumus āra rotaļnodarbībām matemātisko prasmju apguvei eksperimentējot dabā pirmsskolas izglītības iestādē X. Kvalifikācijas darbs tika izstrādāts, lai noskaidrotu vai caur eksperimentiem dabā tiek sekmēta matemātisko prasmju apguve pirmsskolas 3 posmā. Pirmajā nodaļā tiek aplūkoti dažādu autoru skaidrojumi , pētījumi par matemātisko prasmju apguvi veicot eksperimentus dabā 3 posma vecuma bērniem. Izpētot dažādu autoru atziņas, tiek secināts, ka darbošanās dabā ir viens no labākajiem veidiem kā apgūt zināšanas. Otrajā nodaļā pētījuma metožu un bērnu raksturojums, pētījuma gaita un iegūto rezultātu analīze. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 41 lpp., 4 tabulas, 6 attēli, 26 literatūru avoti, 12 pielikumi. Atslēgvārdi: matemātiskās prasmes, āra nodarbības, dabas materiāli, pirmsskolas pedagoģiskais process, eksperimenti. Title of the qualification work: Opportunities for acquiring mathematical skills through experimentation in nature for the 3rd stage of preschool education Author of the qualification work: Baiba Freiberga Head of the qualification work: Dr.paed., Anita Ieriķe Purpose of the qualification work: to theoretically analyze and practically investigate how to acquire mathematical skills in stage 3 children by experimenting with different techniques . Tasks set to achieve the goal: 1. to study and analyze pedagogical and psychological literature on the possibilities of acquiring mathematical skills through experiments in outdoor activities; 2. to conduct research and determine the possibilities of outdoor activities for acquiring mathematical skills through experimentation for children of the 3rd stage of preschool; 3. to summarize the results of the research. 4. create recommendations for outdoor play activities for learning mathematical skills through exsperimentation in nature at preschool educational institution X. The qualification work was developed to find out whether experiments in nature promote the acquisition of mathematical skills in preschool stage 3. The first chapter examines the explanations of various authors, research on the acquisition of mathematical skills by conducting experiments in nature in stage 3 children. After studying the findings of various authors, it is concluded that working in nature is one of the best ways to acquire knowledge. In the second chapter characteristics of the research methods and children, the course of the research and analysis of the results obtained. The qualification work consists of an introduction, two parts, conclusions. The scope of the qualification work: 41 pages , 4 tables , 6 images, 26 literature sources , 12 appendices . Keywords: mathematical skills, outdoor activities, natural materials, preschool pedagogical process, experiments.