• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Galda kultūras prasmju sekmēšana 1,5 – 3 gadus veciem bērniem pirmsskolā

Thumbnail
Открыть
299-108330-Dunska_Valentina_vd23001.pdf (1.625Mb)
Автор
Dunska, Valentīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Дата
2025
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Kvalifikācijas darba temats: galda kultūras prasmju sekmēšana 1,5 – 3 gadus veciem bērniem pirmsskolā Darba autore: Valentīna Dunska Pētījuma mērķis: izpētīt, kā veicināt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu galda kultūras prasmes Pētījuma jautājums: kā sekmēt galda kultūras attīstību 1,5 – 3 gadus veciem bērniem pirmsskolā, izmantojot didaktiskās spēles? Kvalifikācijas darbā tiek pētīts, kā ar didaktisko spēļu palīdzību var veicināt galda kultūras prasmju apguvi agrīnā pirmsskolas vecumposmā, īpaši pievēršoties tādām pašapkalpošanās iemaņām, kā dzert no krūzes, lietot galda piederumus, sēdēt kārtīgi pie galda un nolikt trauku vietā. Teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par bērnu attīstību, par pašapkalpošanās prasmēm, par galda kultūru, kā arī par rotaļas nozīmi to apguvē 1,5 – 3 gadu vecumā. Īpaša uzmanība tika pievērsta didaktisko spēļu nozīmei kā efektīvam līdzeklim, kas caur bērnam saprotamām, sadzīvē pazīstamām darbībām, kā lietu šķirošanu, bēršanu, liešanu, vēršanu, ēšanas imitāciju – veicina galda kultūras prasmju apguvi rotaļīgā un praktiskā veidā. Empīriskajā daļā veikta pedagoģiskā novērošana un pēc izstrādātajiem kritērijiem 13 grupas bērniem tika veikta sākotnējā galda kultūras prasmju novērtēšana. Tika izstrādātas un izmēģinājuma darbībā aprobētas didaktiskās spēles, kas sekmēja bērnu galda kultūras prasmes. Pētījuma beigās tika veikta atkārtota galda kultūras prasmju novērtēšana, iegūto datu analīze un veikti secinājumi. Pētījuma rezultāti apliecina, ka mērķtiecīgi izvēlētas un vecumposmam atbilstošas didaktiskās spēles ir efektīva metode galda kultūras prasmju sekmēšanai pirmsskolas izglītības procesā. Darba apjoms: 53 lpp., 5 attēli, 5 tabulas, 38 literatūras avoti, 7 pielikumi. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, galda kultūra, 1,5 – 3 gadus veci bērni, rotaļa, didaktiskās spēles.
 
Title of the Qualification Paper: Enhancing Table Manners in Preschool Children Aged 1.5 to 3 Years Author: Valentina Dunska Aim of the Research: to explore how to enhance table manners in preschool children aged 1.5 to 3 years through the use of didactic games. Research Question: How can the development of table manners be enhanced in preschool children aged 1.5 to 3 through didactic games? This qualification paper investigates how didactic games can support the development of table manners in early childhood education. Particular attention is given to self-care skills such as drinking from a cup, using cutlery, sitting properly at the table, and putting dishes in the correct place. The theoretical part analyses pedagogical and psychological perspectives on child development, self-care skills, table manners, and the role of play in acquiring these abilities at the age of 1.5 to 3 years. Emphasis is placed on the practical and everyday nature of the activities involved in didactic games – such as sorting, pouring, transferring, threading, and imitating eating – which make them especially suitable for young children to learn table manners in an accessible and engaging way. The empirical part includes pedagogical observation and an initial assessment of table manners among 13 children, based on specific criteria. A set of didactic games was developed and applied in practice. After the implementation phase, a repeated assessment and analysis of the results were carried out, followed by conclusions. The research results confirm that didactic games, when purposefully selected and adapted to the developmental stage, are an effective method for enhancing table manners in the preschool education process. Extent: 53 pages, 5images, 5tables, 38 literature sources, 7 appendices. Keywords: self-care skills, table manners, children aged 1.5 to 3, play, didactic games.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70685
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV