• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4 – 5 gadīgu bērnu runas attīstības sekmēšana pasaku iepazīšanas procesā pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
Öffnen
299-108454-Dreimane_Kristine_kd23001.pdf (2.350Mb)
Autor
Dreimane, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Datum
2025
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma: 4–5 gadīgu bērnu runas attīstības sekmēšana pasaku iepazīšanas procesā pirmsskolas izglītības iestādē Kvalifikācijas darba autore: Kristīne Dreimane Kvalifikācijas darba vadītājs: Mg.paed. Jolanta Kriščune Kvalifikācijas darba apjoms: 70 lpp., 5 tabulas, 2 attēli, 34 izmantoti literatūras avoti, pievienoti 12 pielikumi. Pētījuma objekts: Pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: Pasakas 4–5 gadīgu bērnu runas attīstības sekmēšanai pirmsskolā. Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt pasaku daudzveidīgās izmantošanas iespējas 4–5 gadus vecu bērnu runas attīstības veicināšanai pirmsskolā. Pētījuma jautājums: Kā pasaku daudzveidīga izmantošana pedagoģiskajā procesā sekmē runas attīstību 4–5 gadus veciem bērniem? Pētījuma uzdevumi: 1.Teorētiski raksturot 4–5 gadīgu bērnu runas attīstību; 2.apkopot pedagoģiskos paņēmienus pasaku izmantošanai 4–5 gadīgu bērnu runas attīstībā; 3.veikt empīrisko pētījumu par pasaku daudzveidīgu izmantošanu bērnu runas attīstības sekmēšanai 4–5 gadu vecumā; 4.apkopot un izvērtēt empīriskā pētījuma rezultātus. Darba teorētiskajā daļā aplūkotas pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības, īpaši pievēršoties runas prasmju veidošanai un izglītības iestādes lomai šajā procesā. Izcelta pasaku nozīme runas prasmju attīstības veicināšanā, kā arī to pozitīvā ietekme uz iztēli, emocionālo izpratni un stāstījuma struktūras apguvi. Praktiskajā daļā aprakstīts pedagoģisks pētījums, kurā pasakas un ar tām saistītas aktivitātes izmantotas kā galvenais mācību līdzeklis. Vērtētas bērnu runas prasmju izmaiņas – skaņu izruna, vārdu krājuma paplašināšanās, teikumu veidošana, stāstīšanas un atstāstīšanas prasmes. Pētījuma rezultāti apliecina, ka pasaku mērķtiecīga un daudzveidīga izmantošana veicina bērna spēju skaidri un loģiski izteikt savas domas, kā arī uzlabo vispārējo runas attīstības līmeni. Darba noslēgumā izdarīti secinājumi par pasaku efektivitāti pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības veicināšanā un sniegti ieteikumi to izmantošanai pedagoģiskajā darbā. Atslēgvārdi: runas attīstība, pirmsskolas vecuma bērni, pasakas, pirmsskolas izglītības iestāde.
 
Title of the qualification paper: Promoting the speech development of 4–5-year-old children through the use of fairy tales in a preschool educational institution Author of the qualification paper: Kristīne Dreimane Supervisor: Mg.paed. Jolanta Kriščune Volume of the qualification paper: 70 pages, 5 tables, 2 images, 12 attachments, 34 literature sources. Object of the study: The pedagogical process in preschool. Subject of the study: The use of fairy tales to promote the speech development of 4–5-year-old children in preschool. Aim of the study: To theoretically analyse and practically test the diverse possibilities of using fairy tales to promote speech development in 4–5-year-old children in preschool. Research question: How does the diverse use of fairy tales in the pedagogical process promote the speech development of 4–5-year-old children? Research tasks: 1.To theoretically characterize the speech development of 4–5-year-old children; 2.To compile pedagogical techniques for using fairy tales to support speech development in 4–5-year-old children; 3.To conduct an empirical study on the diverse use of fairy tales in promoting speech development in children aged 4–5; 4.To summarize and evaluate the results of the empirical study. The theoretical part of the paper explores the development of preschool-aged children, focusing on speech skill formation and the role of educational institutions. It highlights the value of fairy tales in enhancing speech development, imagination, emotional understanding, and narrative skills. The practical part describes a study where fairy tales and related activities were used as the main educational tool. It assessed changes in children’s speech skills, including pronunciation, vocabulary, sentence formation, and storytelling abilities. The research confirms that the purposeful and varied use of fairy tales enhances children's ability to express thoughts clearly and improves overall speech development. The paper concludes with findings on the effectiveness of fairy tales in promoting preschoolers’ speech development and offers recommendations for pedagogical use. Keywords: speech development, preschool-aged children, fairy tales, preschool educational institution.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70717
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV