• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kustību koordinācija un pašapkalpošanās kā bērna fiziskās attīstības rādītājs 2-3 gadus veciem bērniem

Thumbnail
Открыть
299-108506-Berzina_Evita_eo23001.pdf (5.679Mb)
Автор
Bērziņa, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Bula-Biteniece, Inta
Дата
2025
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Kvalifikācijas darba temats ir “Kustību koordinācija un pašapkalpošanās kā bērna fiziskās attīstības rādītājs 2 – 3 gadus veciem bērniem.” Pētījuma darba autore ir Evita Bērziņa. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt kustību koordinācijas un pašapkalpošanās prasmes apguves iespējas 2 – 3 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Teorētiskajā daļā tika aprakstītas un analizētas bērnu kustību koordinācijas un pašapkalpošanās prasmes attīstības jēdzieni un veicināšanas veidi dažādu autoru skatījumā. Izpētīts un analizēts pirmsskolas izglītības iestādes 2 – 3 gadus vecu bērnu kustību koordinācijas un pašapkalpošanās prasmju līmenis un tā veicināšanas iespējas. Pētījuma empīriskā daļā tika izmantota bērnu novērošanas un pedagoģiskā izmēģinājuma darbības metode. Pētījumā piedalās 15 pirmsskolas izglītības 2 – 3 gadīgi bērni no Mārupes X pirmsskolas izglītības iestādes. Pētījumā noskaidrojās, ka lai sekmētu 2 – 3 gadīgu bērnu kustību koordinācijas un pašapkalpošanās prasmes, nepieciešams noskaidrot, kādā attīstības līmenī (augsts, vidējs, zems), atrodas katra bērna kustību koordinācijas un pašapkalpošanās prasme. Bērniem pašapkalpošanās prasmes sekmēsies labāk, ja tiks mērķtiecīgi attīstīta un pieaugs bērna motoriskās un kustību koordinācijas prasmes, tas uzlabos dzīves kvalitāti un spēju ar sevi tikt galā pašam, mazinās stresu un negatīvas emocijas, nostiprinās patstāvību. 2 – 3 gadus veciem bērniem sāk attīstīties pašapziņa, tāpēc šis ir vispiemērotākais vecums bērniem, kad mērķtiecīgi jāsāk sekmēt pašapkalpošanās prasmes, kad skolotājs ir līdzās bērniem kā novērotājs, virzīt bērnus uz pastāvību, iedrošināt un atbalstīt kustību koordinācijas nostiprināšanas aktivitātēs. Bērniem pašapkalpošanās prasmes attīstību pirmsskolā kavē bērna pāraprūpe, kad pieaugušie pieņem lēmumu visu izdarīt bērna vietā, tiek ierobežota bērna līdzdalība, ja vecāki un pirmsskola nesadarbojas savā starpā, nav vienotas prasības.Pētījuma atslēgas vārdi ir bērnu kustību koordinācija, pašapkalpošanās prasmes, fiziskā attīstība, pašaprūpe, pozitīvas emocijas, paša pieredze. Pētījums sastāv no 46 lapām, 3 tabulām, 13 attēliem, 18 literatūras avotiem.
 
the qualification work is “Coordination of movements and self-care as an indicator of a child’s physical development in 2 - 3 years old children.” The author of the research work is Evita Bērziņa. The aim of the research is to theoretically and practically explore the possibilities of acquiring movement coordination and self-care skills in 2 - 3 years old children in preschool. The theoretical part describes and analyzes the concepts and methods of promoting the development of children's motor coordination and self-service skills from the point of view of various authors. The level of motor coordination and self-service skills of 2 - 3 years old children in preschool educational institutions and the possibilities of promoting them are studied and analyzed. The empirical part of the study used the method of child observation and pedagogical pilot activity. The study involved 15 2 - 3 years old preschool children from Mārupe X preschool. The study revealed that in order to promote the movement coordination and self-care skills of 2 - 3 years old children, it is necessary to determine at what level of development (high, medium, low) each child's movement coordination and self-care skills are. Children's self-care skills will be better developed if the child's motor and movement coordination skills are purposefully developed and increased, which will improve the quality of life and ability to cope with themselves, reduce stress and negative emotions, and strengthen independence. 2 - 3 years old children begin to develop self-confidence, so this is the most appropriate age for children to purposefully begin to promote self-care skills, when the teacher is with the children as an observer, guiding children towards permanence, encouraging and supporting them in activities to strengthen movement coordination. The development of self-care skills in children in preschool is hindered by over-care for the child, when adults decide to do everything for the child, the child's participation is limited, if parents and preschool do not cooperate with each other, there are no uniform requirements.The keywords of the study are children's movement coordination, self-care skills, physical development, self-care, positive emotions, own experience. The study consists of 46 pages, 3 tables, 13 images, 18 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70726
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV