• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dziedāšana rotaļnodarbībā kā līdzeklis 3. vecumposma bērnu vārdu krājuma paplašināšanai pirmsskolā

Thumbnail
Öffnen
299-108516-Ivaskevica_Jelena_ji23002.pdf (908.9Kb)
Autor
Ivaškeviča, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Datum
2025
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Darba autore – Jeļena Ivaškeviča. Darba nosaukums - Dziedāšana rotaļnodarbībā kā līdzeklis 3. vecumposma bērnu vārdu krājumu paplašināšanai pirmsskolā. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt, kā dziedot rotaļnodarbībā paplašināms 3. vecumposma bērnu vārdu krājums. Lai rastu atbildi uz pētījuma jautājumu: kā dziedot rotaļnodarbībā paplašināms 3. vecumposma bērnu vārdu krājums, tika izmantotas empīriskās pētījuma metodes - izmēģinājuma darbība, pedagoģiskais vērojums, situācijas analīze. Pētījuma rezultāti tika iegūti izmēģinājuma darbībā piecās rotaļnodarbībās. Rotaļnodarbību laikā iegūtie rezultāti sniedz atbildi uz pētījuma jautājumu: dziedot rotaļnodarbībā, 3. vecumposma bērnu vārdu krājums paplašināsies, ja skolotājs:  piedāvās mērķtiecīgi izvēlētas dziesmas ar vecumam atbilstošu un tematisku leksiku dziesmu tekstus, kuros iekļauti jauni vārdi, kas saistīti ar bērnu ikdienu un interesēm;  respektēs bērna vecumposmam atbilstošās valodas attīstības īpatnības un individuālās spējas bērnu emocionālās un psiholoģiskās vajadzības, radot pozitīvu un drošu mācību vidi;  ievēros valodas attīstības secību un bērnu vecumposmam atbilstošus sasniedzamos rezultātus;  noteiks konkrētus valodas attīstības mērķus, piemēram apgūstamās leksikas tematiku (dzīvnieki, emocijas, darbības vārdi);  refleksijas laikā pārrunās ar bērniem dziesmas dzirdētos vārdus un to nozīmi, kā arī uzdodot vienkāršus jautājumus par dziesmas saturu un personīgajiem iespaidiem, piemēram, Ko tu atceries?, Kurš vārds tev patika? Tas veicina vārdu lietošanu jaunā kontekstā. Kvalifikācijas darbs ir uzrakstīts uz 33 lpp., tas ietver 4 attēlus, 9 tabulas, darbā izmantoti 33 literatūras avoti un pievienoti 3 pielikumi.
 
Author of the work – Jeļena Ivaškeviča. Title of the work - Singing in play activities as a means of expanding the vocabulary of children of the 3rd age group in preschool. The aim of the study is to theoretically and empirically determine how singing in play activities can expand the vocabulary of children in the 3rd age group. To find an answer to the research question: how to expand the vocabulary of children in the 3rd age group through singing in play activities, empirical research methods were used - pilot activity, pedagogical observation, situation analysis. The research results were obtained in a pilot activity in five play activities. The results obtained during play activities provide an answer to the research question: when singing in play activities, the vocabulary of children of the 3rd age group will expand if the teacher: • offers purposefully selected songs with age-appropriate and thematic vocabulary lyrics, which include new words related to the child's everyday life and interests; • respects the age-appropriate language development characteristics and individual abilities of children, the emotional and psychological needs of children, creating a positive and safe learning environment; • respects the sequence of language development and the achievable results appropriate to the child's age; • sets specific language development goals, such as the topic of the vocabulary to be learned (animals, emotions, verbs); • during reflection, discuss with the children the words they heard in the song and their meaning, as well as asking simple questions about the content of the song and personal impressions, such as, What do you remember?, Which word did you like? This encourages the use of words in a new context. The qualification work is written on 33 pages, it includes 4 pictures, 9 tables, used 33 literary sources and attached 3 appendicesd
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70730
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV